Hej Folkens, Jeg fik endelig i går lavet en soft-launch til et auto forum jeg har arbejdet på de sidste mange måneder. Jeg har lavet alt fra bunden (undtagen designet som er outsourcet), hvilket har været utroligt lærerigt, og jeg vil derfor meget gerne høre hvad I har at sige til Autosnak.dk. Idéen til sitet kom pga. jeg ikke kunne finde nogle sites som i en seriøs tone snakkede om bl.a. bilreparationer, uden at det hele skulle gå op i spoilere og kits. Sitet er til Hr. og Fru. Danmark som har en lidt ældre bil som måske siger en underlig lyd, er i tvivl om den den røde motor lampe nu skal lyse etc. Ting som skiller sitet ud fra andre danske debat fora: + Du slipper for at skulle oprette en ny konto, du kan bare logge ind via. Facebook, Gmail, OpenID etc. + Muligheden for at rate indlæg, og markere indlæg som svar. + Mulighed for at uploade billeder, lydklip og andre filer uden det skal ske via. f.eks. Flickr etc. + Point system. + Tag/Emne system så man slipper for at have traditionelle grupperinger af forum trådene. Og mange andre ting som jeg sikkert har glemt :) Da alt er hjemmelavet har jeg sikkert overset nogle småting, da jeg har det med at stirre blind på tingene når man har arbejdet med dem længe nok - det er her I kommer ind i billedet. Da alt er hjemmelavet har jeg også mulighed for at udbygge det med features, så jeg opfordre jer til at komme med gode ideer. Sitet kan tilgås her: http://www.autosnak.dk |
Umiddelbart synes jeg det ser rodet i af et forum at være. Nyskabende synes jeg dog det er. Den første tanke der skyder op i mit hoved når jeg ser siden er ikke "et forum om biler".
Folk søger ganske rigtigt efter viden på nettet, og det de forventer allermest er tekst, og information, men tekst kan suppleres med billeder - men det er en kunst at bruge billederne i de rette sammenhænge.
Et billede af en bil somewhere, ville gøre mit førstehåndsindtryk betydeligt bedre.