Jeg arbejder på en kundeklub på børnewebshop. I den forbindelse ville jeg gerne høre, hvad du synes en god kundeklub skal tilbyde (eller måske netop IKKE skal tilbyde). Jeg vil være taknemmelig for indlæg både fra vinklen som kunde og som handlende.
Mange tilbyder i kundeklubber at man har permanent indkøbskurv, kan se tidligere ordrer og ønskeliste. Jeg har lavet en bruger undersøgelse og disse 3 elementer scorede lavt på vigtighed hos mine kunder.
Jeg overvejer:
særtilbud kun til medlemmer
særlig gave ved køb eller ved køb for vist beløb
tilbud om at kunden kan angive barns fødselsdag og dermed får reminder/gave ca. 1 uge før
tilbud om "førudsalg"
Har du andre gode ider og måske kommentarer til mine ideer?
De, der har lokket mig ind i langt de fleste 'kundeklubber', er en permanent rabat på dine produkter. Ikke alene sikrer det, at du hele tiden kan sende mails til mig, men jeg har også mere lyst til at købe dine produkter i den tro, at de er billigere grundet rabatten.
Det er et rigtigt godt spørgsmål du stiller, og godt at se at du rent faktisk har spurgt dine kunder hvad de lægger vægt på.
Helt overordnet er tendensen at medlemsfordelene i en kundeklub skal være en kombination af hårde og bløde fordele.
Jeg har skrevet en artikel om det på min blog, hvor der også er en model du kan arbejde ud fra.
Jeg håber at du finder inspiration til at udvikle dine medlemsfordele. Jeg kan se at dit indlæg er fra 2011, så hvis du ikke har arbejdet med dine medlemsfordele siden du skrev indlægget på Amino, er det måske ved at være tid til at se på det igen.