Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg få iværksætterfradrag på 80.000 kr?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har lige hørt at man kan få et iværksætterfradrag på 80.000 kr. Er der nogen der ved hvordan og hvorledes?

Med venlig hilsen

S//

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:48

Hej.

Hvor har du hørt dette?

Vi har ikke 1. april endnu.

MvH

Peter

Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:53

Hej Peter,

Jeg har hørt at d. 4.3.2011 vedtog man et iværksætterfradrag på 80.000 kr som tidligere har været på 100.000 kr. Informationen er fra en statsautoriseret revisor.

Mvh, D//

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:06

Det må være en and.

MvH

Peter

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 16:20

Jeg har heller ikke hørt noget om de 80.000 kr., men måske kan den statsautoriserede revisor fortælle, hvor man søger pengene henne? Der KAN være tale om et tilbud, som udløb i 2010, hvor iværksættere med vækstambitioner kunne få 50% af rådgivertimer på max. 80.000 kr. betalt via en aftale med Startvækst, men ellers kan ikke se, hvad det skulle være.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 10:19

Det vedkommende har tænkt på, er at du kan få fradrag for opsparing på en iværksætterkonto, eller efter etableringskontoordningen. Har du sparet op til din virksomhed?

I så fald skal du tale med din bank om at få lavet en Iværksætterkonto eller en etableringskonto og så overføre din opsparing til den konto. Hvorved du får fradrag for det overførte beløb - tilgengæld må du ikke røre beløbet før etableringen og derefter er får du nedsat fradrag / intet fradrag for de driftsmidler eller omkostninger som du har inde i virksomheden som er blevet betalt med pengene fra kontoen - kort sagt du får ikke fradrag 2 gange for de samme penge ;-).

Jeg har lavet en artikel om etableringskontoloven mm. Jeg har tænkt mig at smide den op på min hjemmeside, men kan godt sende dig den allerede nu hvis det har interesse?

mvh

Emil Linde

Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)