Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophavsret på idé til reklamefilm samt selve filmen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Først vil jeg beklage hvis jeg har lagt mit indlæg det forkerte sted.

En kammerat og jeg står i den situation at vi har fremstillet en reklamefilm i skolen, som har fået utrolig god respons fra lærerne og diverse andre folk der har set den.

Vi påtænker at forsøge at sælge filmen eller idéen til et firma indenfor det område som reklamefilmen omhandler, men vi er i tvivl om hvordan vi skal præsentere idéen.

Ifølge det vi har læst på nettet, har vi automatisk rettighederne til vores film, men hvad med idéen? Når vi præsenterer den vil vi gerne være sikre på at firmaet ikke bare kan snuppe idéen fra os.

Hvis der er noget vi ikke har tænkt på eller I ligger inde med erfaring omkring emnet, vil vi meget gerne høre mere.

Mvh Asbjørn og Emil

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 12:55
Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 14:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Emil

Ophavsretten beskytter ikke idéer.

Det betyder groft sagt: Hvis jeres reklamefilm handler om en pirat, der kidnapper et dansk skib, hindrer det ikke andre i at lave en reklamefilm med samme indhold. I har ophavsret til allerede produceret film, billeder, tekst, ja, men ikke selve konceptet.

Hvad kan I så gøre? I kan bruge en såkaldt NDA (hemmelighedsholdelsesaftale), hvor jeres kontraktspartner, fx et reklamebureau, bl.a. skriver under på, at de ikke vil bruge idéen hvis ikke I bliver enige om et samarbejde.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)