Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af Webshop ! ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har mulighed for at overtage en webshop som sælger voks og lidt diverse hårprodukter.

I Denne branche er der yderst hård konkurrence, det ved jeg og det kan tydelis ses ved en søgning på google.  Jeg har dog masser af gå-på-mod og tror jeg kan drive det til noget større end det niveau shoppen ligger på nu.

Jeg har et problem. At jeg ikke er frisør og det skal man være for at det kan betale sig med rabatter og indkøb hos leverandører. Her vil jeg så prøve at finde en samarbejdspartner.

Men det essentielle er. Tror i at det spild af tid at kaste sig ud i sådan et projekt? - selvom man kører efter princippet whatever it takes.

Jeg er i tvivl, og ville bare høre om der var nogle kloge mennesker som evt. ville dele deres tanker omkring dette.

Mvh. Frederik

www.filefish.dk

Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 21. May 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 08:51

Medmindre du kan finde en som vil sælge dig de produkter du behøver til næsten indkøbspris, så vil jeg vurdere det som spild af tid. Kender ikke selv indkøbsprisen på voks, men den er jo enormt presset. Tror ikke det er for sjovt prisen hos de forskellige shops varierer med kun et par kroner :)

Men held og lykke med projektet hvis du kaster dig ud i det.

Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 08:54

Uha, den er svær, da der er mange aspekter i det.

1. Der er stor konkurrence på søgeord i den kategori.
2. Der er mange konkurrenter.
3. Mange konkurrenter har meget lave priser, kan du også have det og tjene noget?
4. Er du villig til at smide 3 timer afsted på seo tekster, 2 timer på at pakke for at tjene eksempelvis 200kr i overskud? (mere/mindre?)

Men tilgengæld, så skal det også siges at "hvis" du kan få succes, så er der et kæmpe marked for det!..

Om jeg ville gøre det... næppe... arbejdstimer kontra potentiel succes er for lille..

Voks er nok desværre for dig som erhversdrivende ved at bevæge sig ind i samme område som salg af tøj på nettet... Der er der er en kæmpe konkurrence som gør det meget svært for nye at starte op..

Tilgengæld er den en kæmpe fordel for os som forbruger...

Men med alt det sagt, så synes jeg at du skal sætte dig ned og skrive plusser og minuser ned, og se hvad der kommer mest af, og derefter drage en konklution.. Del gerne med os hvad du ser af fordele og ulæmper.

PS. Post danmarks fragtpriser er vidst også lige steget hvis jeg ikke tager meget fejl, og dette skal du nok også have med i tankerne.

God dag!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:16

fsh93a:

Men det essentielle er. Tror i at det spild af tid at kaste sig ud i sådan et projekt? - selvom man kører efter princippet whatever it takes.

Ja det er det.

Måden du eventuelt kunne løse det på er ved at købe en billig frisør og så udleje stolen/stolene så Du ikke har udgifter til driften af biksen.

En samarbejdspartner i frisørbranchen skal være ultra likvid, da det kun er ved storindkøb at Du opnår priser hvor det giver mening. Nogle på nettet sælger deres voks til kostpriser ved køb af stort antal, så du kan i princippet bare købe mængderne der og så sælge videre og tjene lidt.

Der er store udfordringer i det marked,og det skyldes den måde frisørbranchen er struktureret på. De fleste produkter er langt langt billigere udenfor Danmark og flere og flere får øjnene op for dette. England er førende med eksporten af mærkevarer og flere og flere brugere handler ind der fremfor i DK og danske webshops.

De høje priser herhjemme skyldes primært, at de frisører der er ansat hos en mester i deres kontrakt har en provisionsaftale omkring salg af produkter. For de dytgie sælgere blandt frisørerne er det ikke småpenge.

Men der er danske sites som kører fornuftige priser på mærkevarerne, men det er stadig op til 40% eller mere over priserne i England f.eks. Man kunne så sige, at man bare kan parallelimportere og sælge, og det er også korrekt, men de store mærkevarer har også dygtige advokater til at forsvare varemærkerne og deres anvendelse, hvorfor der kan spændes ben på den måde for parallelimporten.

Men alt i alt er det nemmere at købe en frisør og derigennem handle. Nogle er sluppet igennem med at lade sin virksomhed registrere, som frisør uden man er det, men den går nok ikke mere umiddelbart.

Men god vind.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 13:51

Tak for de super gode svar!

Fordelene er helt klart, at wepshoppen har en kundekreds som egentlig når hele verden rundt. Der er tale om slikhaar.dk. De har meget aktivitet på youtube og ejerne af går derfor videre med en ny side, som koncentrerer sig om deres youtubevideoer og deres engement i et hårprodukt de har fået monopol på. Lige netop det produkt vill jeg så samtidig kunne få til en pris ingen andre i DK vil kunne få. 

Kan godt se pointen i at det oftest er billigere i udlandet. Men mange vil gerne grænse sig til at købe i DK pga mere sikkerhed osv. Men da webshoppen allerede har kunder i hele verden, ser jeg det ikke som et problem? Det jo stadigvæk et marked som er stabilt, altså alle skal jo bruge hårvoks i mere eller mindre grad. Og de er en ting som man ikke fysisk har behov for at komme i kontakt med inden brug. 

Men som i også pointere, så er problemet at priserne i forvejen er lave rundt omkring på nettet, altså et rimelig mættet marked. - og samtidig er det svært at forhandle nogle gode priser hjem fra leverandørerne.

En samarbejdspartner i frisørbranchen skal være ultra likvid

Vil du forklare dette nærmere?

Men rart med feedback, jeg er rimelig ny i disse sammenhænge og man overser 100 tusind ting! Derfor er amino STEDET! ;o)

www.filefish.dk

Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 21. May 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:12

fsh93a:

Tror der menes at der skal købes meget stort ind for at opnå priser hvor man vil kunne tjene på produktet.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

fsh93a:

Det skal forståes derhen, at hvis man ønsker at få de bedste priser fra f.eks. 5-6 leverandører, og have deres varer, så skal man have 2-300,000. Derudover er det ikke sikkert at samarbejdet fortsætter, hvis leverandøren mener varen sælges for billigt.

ID hair blander sig f.eks. meget i hvad varen sælges til, selvom Dansk Supermarked sælger 1 stk. til 80,00, så vil de overfor en almindelig frisør påpege at de ikke ønsker at se dem pris. Småforhandlere giver hos ID Hair 75+ moms for ID voks og så måske minus minimal rabat, så det er rent til grin når man kan købe 16 stk til 64 på nettet inklusiv fri levering.

Så nogen må godt og andre må ikke og følger man ikke retningslinien, så truer de med at der kan være leveringsproblemer, det er ren børnehave og direkte ulovligt.

Der er kun 1 måde branchen lærer det på, og det er ved øget parallel import, på den måde tvinges de til at have lavere prisere. Desværre har mange frisører ikke gennemskuet det endnu, eller også finder de sig bare i at blive røv..... - for det er dem der indledningsvis introducerer varerne til kunderne og får salget skubbet i gang, og så kan de bagefter se at de ikke kan købe hos grossisterne ligeså billigt som på nettet.

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)