Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køber min firmapartner ud - nogle gode råd med på vejen ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen,

Skal til at købe min firmapartner ud og kunne i den sammenhæng godt bruge nogle gode råd, så der ikke sker en smutter...

Firmaet er et I/S med en almindelig kontrakt. Vi har intet lager, men tilkoblet en fælles erhvervskonto, hvor jeg overtager 50 %.

Hvordan skal jeg forholder mig, hvis han vil have "sorte penge" ? Eks. han byder 10.000 kr. og vil have 3.000 på hvidt, men resten sort.

Har i ellers en checkliste med punkter man skal være opmærksom på ?

Venlig hilsen

Frederik

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 19:18

Du skal vel handle til markedspris, dvs han skal have de penge som hans andel er værd hvis hele firmaet skulle sælges. Dvs. han nok skal have flere penge end du giver ham.

Du bestemmer selv omkring det med nordjyske-dollars (sorte penge) - jeg synes du skal lade være og sige at sådan fungerer det ikke.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:24

Hej.

Når der er et I/S..og der ikke indtræder andre partnere, skal det lukkes, hvilket

sidestilles med salg.

Dette kan udløse skat på jeres respektive andele, formoder de er 50/50.

I svarer hver især skat af jeres andel.

Der er således ikke noget med black money.

MvH

Peter 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Skrevet kl. 19:36

Tak for svarene Smile

Jeg er selvfølgelig på ingen måder interesseret i sorte penge. Han har lavet sit bud til mig, hvilket jeg skal til at acceptere, men ved ikke om han "forventer" der skal være sorte penge i det.

Som du selv siger "Hvarregaard" skal jeg bare sige som landet ligger.

Okay. Jeg er ikke glad for i siger jeg skal lukke firmaet, det vil da kunne skade mig hvis jeg engang skal fremvise en potentiel køber at der har været "gang i" firmaet ?

På vores firmakonto har vi stort set ingen penge, så købet af min firma partners andel vil gå uden om firmaet. Det skal dog være på papiret.

Hvis firmaet lukker som det nok skal, hvordan ordner vi så rettighederne jeg skal jo eje vores hjemmeside m.m ?

Lige nu har jeg et andet firma jeg har haft brugt til affiliatemarketing, men bruger det ikke mere, er det muligt at overføre det "andet firma" ind i det i stedet ?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Skrevet kl. 22:29

Laver lige et bumb, da jeg skal til at købe Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)