|
jeg er start på det her web 2.0 ![]() Og det er jo således www.wakiyaki.dk Hvor vi vil prøve at blogge. Blogging i den forstand at man kan melde et "event" også kaldet en "fest" eller hvis man har et noget nyt det kan være alt ligefra en god sang til en elektrisk tandbørste jeg håber i vil kigge forbi ..siden er stadig under udvikling ..men det bliver spændende Med venlig hilsen Victor Reyes Heitmann |
Web 2.0 Blogging
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
Vi Leverer Web Design og Web Shop løsninger, Se referencer her.
|
Det er så afgjort en del af markedsføring i fremtiden (og sågar allerede nu, som bekendt), men det kan bestemt ikke stå alene. Men lige for at gøre det klart, så er web 2.0 (eller web++ som er en langt bedre betegnelse) ikke lig med blogging. Blogs har eksisteret siden slutningen af 90''erne. Så medmindre din blog har tænkt sig at omhandle web++ applikationer, er dit "web 2.0 blogging" meget misvisende. Ligefrem ukorrekt vil jeg mene. Og ja, det er godt du siger siden er under udvikling, for kønt er det da ikke - og det er overhovedet ikke en blog :) |
--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid
|
Der er adskillige muligheder, men om det ligefrem er fremtiden skal jeg ikke kunne sige. Din formulering får det til at lyde som om, der skal træffes et definitivt valg imellem markedsføringskanaler, hvorefter man skal holde sig til den ene. Don't put all your eggs in one basket! Lidt tanker (kort): - Corporate blogging indbyder til åbne direktionsgange og (kan) indvie forbrugerne på et dybere plan. Kan virke positivt og give credibility, men kan skam også virke stik modsat. Det er absolut fornuftigt at gå i dialog med forbrugerne. - Forbrugere bliver mere og mere reklameblinde. Vi smider bunken af reklamer ud uden at ænse den og har efterhånden lært at undvie bannere på nettet. Vi vil hellere finde de interessante produkter selv eller få dem anbefalet. Virksomhederne skal til at kigge på det sociale aspekt (social marketing, hvor blogs er oplagte kanaler - her bedømmer/anmelder og anbefaler bloggere i forvejen produkter til hinanden). - Blogs har sine fordele hvad angår SEO og spredning af budskaber (feeds osv.), men det er en længere udredning. Apropos de to sidste punkter: Sbonsorerede blogindlæg bliver en af fremtidens markedsføringsmekanismer (bevidst stavefejl). |
Hej, er delvist enig i den her.. Blogging begrebet har eksisteret meget længe. Men det har dog taget en ny dimension, hvor brugerne bliver inddraget mere i det hele. Nogle blogs er bygget op, så ledes at det er ude fra kommende brugere der blogger eller i de fleste tilfælde kan tilknytte en kommentar til hjemmesideskribentens blog. Så, såfremt at du gør læserne/brugerne til en aktiv del af bloggen kan det i allerhøjeste grad forsvares at kalde det Web2.0 eller Web++. Er dog enig i at der ikke er meget blog over siden ;-) /Charly |
|
Jeg kan se at du benytter dig af Joomla til din side - et fornuftigt valg til en blog, hvis du spørger mig. (Ved godt at der er mange andre gode som wordpress mv.) Du skal dog huske, at når man benytter Open Source som er frigivet under GPL (General Publicing License) skal man respektere forfatteren af programmet og bibeholde en henvisning dertil (som regel i bunden af ens side). Som standard står der i bunden af joomla sider "Powered by Joomla" - men på dit template er der en anden henvisning - givetvis til dem som har lavet det template du benytter. (Dog er den side der henvises til "mamplates.com" meget "tvivlsom" og leverer pop-ups til casinoer mv. når man navigerer på deres side). Jeg ville fjerne denne henvisning, hvis du ikke er pålagt at bibeholde den, og i stedet sætte "powered by joomla" ind, som det sig hører og bør ;-) |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
Bliv gratis medlem
