Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor skal man arbejde i Kina?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er færdig med gymnasiet her til sommer, og i den forbindelse overvejer jeg at tage til Kina for at arbejde i et lille års tid. Jeg vil gøre det for at få et netværk i Kina, som jeg måske kan få brug for i fremtiden og for at lære en ny kultur at kende.
Efter Kina turen regner jeg med, at jeg vil starte på CBS.

Men hvilken by i Kina er bedst at tage hen til - shanghai, beijing? Og er der nogen der ved, hvor godt engelsk de snakker i Kina? Da jeg ikke snakker kinesisk.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 17:13

En af dine gode muligheder for at få lidt arbejde i mere eller mindre form er at undervise i engelsk hvis du tænker på den slags.Der er folk der taler god, engelsk mindre godt, og så så den store potentielle skare af dine kommende elever ;-)

Af de to muligheder du vælger ville jeg vælge Shanghai, men det er min helt personlige mening, men hvad med at tænke ude af boksen og vælge noget helt andet, så du kommer hjem med kontakter i et område hvor ikke alle andre allerede har har været???

Du ved den med at være en lille fisk i en stor sø eller være en stor fisk i en lille sø ;-)

Your call...

Good luck

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:19

Ja, men nu var det ikke lige det med at undervise engelsk jeg tænkte på, det var mere for at få noget erhvervserfaring.

Men ja, du har ret i at det ville være en god idé at tage hen til en by, hvor der ikke har været så mange. Men hvor? Kina er et stort land. Har du nogle gode bud?

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 19:15

Well, det kan jo nok godt blive svært at finde et arbejde herhjemme fra, medmindre du kender en som kender en, ellers kan du overveje at starte ud med at undervise; 

http://www.teachabroadchina.com/

Personligt ville jeg nok gå efter Guangdong eller Xinjiang provinsen, Xinjiang primært pga. det ligger i den vestlige del af Kina. 

Istedet for Shanghai og Beijing kunne Macau også være en mulighed, plus der er gode temperaturer :) 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:05

Du skal tage tredje rismark til højre efter Beijing og så skal du huske den klassiske kinesiske hat. Så går det ikke helt galt.

God tur.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:22

Tak for dit svar Martin. Ja, det var også det jeg havde på fornemmelsen, at man skal kende nogen i sit netværk, for at få det bedst mulige udbytte ud af opholdet.
Men er det den vestlige del af Kina der er bedst at tage til eller hva?

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 09:12

Hmm, det kommer vel lidt an på hvad du gerne vil med dit ophold, men generelt er det østlige kina bedre udviklet end den vestlige del, så hvis den vestlige del skal op på niveau med det resterende kina vil der jo komme en udvikling der. 

Tag derud, hav dit lærejob og brug fritiden på at opsøge virksomheder der kunne være interesserede i at have dig ansat alternativt? :)

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Dongguan, Guangdong, China
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 09:25
Hej med dig. Jeg er bosat i Kina i syd i Dongguan som ligger nogle timers kørsel fra Hong Kong. Vi har et rigtig godt dansk netværk. I Shenzen i Shekou er der mange danskere, så det ville også være en mulighed for dig i stedet for at smutte helt nord på, hvor der er meget mere kinesisk. Her nede i syd er det mere vestligt og mange vesterlændinge at komme i kontakt med.

Håber det hjalp dig en smule på vej.

Hilsner fra Dongguan
Fra Dongguan, Guangdong, China
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 09:29
Hej med dig

Jeg og kæresten er bosat i Dongguan som ligger helt nede i syd nogle timers kørsel fra Hong Kong. I byen Shekou i Shenzen er der mange danskere og et godt netværk. I forhold til det meste af Kina er det et meget vestligt område.

Det er langt hjemmefra, men bestemt en oplevelse man bør tage med sig.

Hilsner fra Dongguan
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:48

Tak for jeres svar Martin og Natacha. Jeg undersøger det nærmere, men er Kina ikke bedst at tage til, når men enten har en bachelor eller skal investere i nogle projekter i Kina??

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)