De fleste universiteter har et internt webværktøj (intranet) til deling af info og filer. Det er en god idé at alliere sig med nogle studerende, som kan skrive derinde om din hjemmeside. Alternativt kan du finde nogle fora hvor studerende færdes og skrive et par indlæg.
VH. GrN.dk
IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.
skrive mere tekst på siden, lav siden med branches bedste studie tips ved køb af studiebøger derved vil alle linke til jer
hver aktive rundt omkring , hvor du får relevante besøgene , hav en passion at videre formidle branches bedste her er et par tips hvordan du kan videre formidle din hjemmeside http://www.amino.dk/forums/t/110067.aspx#731757
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Fedt koncept hvis folk kom i gang med at sælge løs! Bøger er dyre... og nogle bøger vil man allerhelst bare af med igen. Andre beholder man naturligtvis :)
Syns dog ikke rigtig jeg kunne finde de bøger som jeg ville være interesseret i som studerende. Bøgerne var for 3.G og her køber man som bekendt ikke sine egne. Jeg kunne heller ikke finde ud af at se hvordan jeg skulle sælge mine gamle bøger på siden...
Jeg ville hænge flyers op på universiteterne "sælg bøger her" osv.
Penge betyder alt når man er studerende. Men ofte kan man ikke få den bog man vil have ret nemt. Jeg tror du har behov for et stort udvalg, ellers kan man jo aldrig finde de bøger man har brug for. Alternativt kan du opsøge bøger du ved bliver brugt rigtig meget på f.eks. første år på de store studier.
Jeg har en del gamle bøger fra min studietid, men jeg magter ikke at forhandle med studerende etc. Et fedt koncept ville være, hvis man kunne tage et digtitalt foto af sin bogreol og ved hjælp af OCR, kunne bøgerne sættes til salg ;-)
VH. GrN.dk
IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.
Jo jeg har prøvet at allierer mig med nogle studerende. Synes dog ikke at det har givet det forventede udbytte.
Til dit sidste indlæg: Salget foregår automatisk dvs. du behøver ikke forhandle med køber om en pris. Du får simpelthen blot en mail fra os når bogen/bøgerne er solgt og et medfølgende pakkelabel (som er forudbetalt). Det sætter du på din pakke og afleverer den i en Pakkeshop. Når pakken er registret får du udbetalt pengene til din Bankkonto.
Super god idé med OCR. Det vil jeg lige undersøge mere:)
@Lars Bo Thomsen
Jeg har skrevet et indlæg derinde, men tænker samtidig at Studieportalen mest er til ungdomsuddannelserne. Er det forkert?
@Mikael Christiansen
Tak for hjælpen. Det vil jeg prøve på:)
@Jacob Garde
Ja, udvalget er jo lidt begræset her i starten fasen, men det udbygges hele tiden:). Du opretter og sælger bøger ved at oprette en bruger i højre hjørne:)
Jeg går selv på AAU og her bruger vi moodle som intranet, der bliver af og til af studerende selv solgt bøger fra tidligere semestre.
Personligt, mindes jeg tidligere at have søgt efter gamle bøger på google, hvor jeg hver gang har tænkt det sku for besværligt, på de sider jeg er kommet til og har derfor enten købt eller lånt bogen.
Jeg ved ikke om man kunne tage fat i studenterrådet på de forskellige universiteter, men er det alle uddannelser, bliver målgruppen pludselig meget stor, og så skal du i hvert fald tænke på at markedsføre dig lidt bredere.