Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navn.... Brainstorm

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Har tidligere fulgt en del brainstorms vedr. navn til nyt firmaer. Ser ud til det er noget folk er meget behjælpelige med.

Jeg har en kammerat der skal til at sælge Corianprodukter ud til køkkenbutikker, badbutikker arkitekter osv.

Der er i første omgang tale om  badplader i standardstørrelser. Men senere hen vil der blive koblet andre produkter på som stole, borde m.m. så navnet skal ikke henvise til bad. 

Til dem der ikke ved hvad Corian er er der tale om et produkt som de fleste ser som meget eksklusivt og toppen indenfor materialer til at fremstille bordplader og møbler af. Og derfor også i den dyre ende. tjek evt. www.corian.dk 

Navnet behøver ikke sige noget om produktet men skal lyde lidt sejt og ekslusivt. Skal helst ikke have ord som design eller fashion koblet på eller ord sammensat af forbogstav i fornavn/efternavn da det let bliver lidt søgt efter (mener jeg). Det skal være til at udtale og stave og helst ét enkelt ord. Vi har selv siddet og prøvet at oversætte diverse ord til andre sprog men uden at finde det rette.

Så nu har jeg sagt til ham at der sidder tusindevis af kloge hoveder herinde, og der nok skulle komme nogle gode idé´er  der beskriver det ekslusive produkt som disse plader er.

Så skuf mig ikke.. ;-)

Bomb løs hvis i sidder med et godt navn der kan passe til dette produkt og som i ikke skal bruge selv. Må meget gerne være et der er ledigt med .com da planen er at gå lidt ud over grænserne hvis det kommer til at køre som håbet i DK. Men det skal vi nok selv tjekke når navnene ruller ind.

På forhånd tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00

Skal din kammerat have en webshop eller en egentlig butik (som en butik i en by) ? Og er det et navn til sit eget, nye firma, han søger?

Hvad er en badplade? Det lyder, som om der er tale om et enkelt produkt i første omgang. Er det korrekt?

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 22:21

Obstanovka

bare for at blive i ideen med at oversætte lidt Smile

Translation: ОБСТАНОВКА
N SITUATION;  CONDITION;  CONTEXT;  BACKGROUND;  APPOINTMENT;  ATMOSPHERE;  FURNISHINGS;  FURNITURE;  MEDIUM;  APPOINTMENTS;  MILIEU
Fra Odder
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:47

Hvad med "HVIDT"....er det ikke altid hvidt? 

Thomas

Tilmeldt 14. Mar 11
Skrevet kl. 23:56

Der er ikke tale om en fysisk butik, og bliver det nok ikke. Måske en webbutik.

Han skal sælge til eksisterende butikker og kæder der så sælger videre til deres kunder

En badplade er en bordplade til et badeværelse. Der er ikke tale om et produkt. Men en del varianter indenfor bad bordplader.. Der er jo flere størrelser, flere former på vaske og flere størrelser.

Tilmeldt 14. Mar 11
Skrevet kl. 00:02

Thomas...

Jo rigtigt, det er ofte hvidt og det er helt klart også den mest populære farve. Men han tænker en hvid og en mørkegrå/ sort til standardpladerne i starten. Men kan faktisk bestilles i over 100 farver. Så dette bliver nok en mulighed mod tillæg.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:44

Jeg skal være ærlig at sige, at det er ski' svært at finde på et dansk firma-navn, der klinger. Det gør det ikke nemmere, at man ikke må bruge "corian". Jeg har derfor tyet lidt til engelske navne-forslag, så må du selv se, om noget af kunne give inspiration.

- Bath Styles
- Bath Bargain (det lyder til gengæld som noget billigt)
- Bath Exclusive
- Bath Excellence
- Bath Furniture
- Bath Interiors
- Bath Deluxe
- Bath Styleline

Jeg har valgt 2 ord, men de kunne vel egentlig godt skubbes sammen til eet ord, sådan som du efterlyser. At de er på engelsk, skyldes, at der skal sælges til kæder/forhandlere, og så kan man lidt bedre forsvare det engelske...

Tilmeldt 14. Mar 11
Skrevet kl. 08:57
Tak Poul.

Kan måske bruge nogle af de sidste ord. Bath er ikke godt som jeg skriver i starten da der højest sandsynligt kommer spisebordet og stole på sortimentet senere.

Men ellers gode navne hvis det kun var bad. Og må meget gerne være engelsk, Italiens eller spansk. Det er lidt ligemeget. Bare det betyder lidt som de ord du skriver
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)