Har tidligere fulgt en del brainstorms vedr. navn til nyt firmaer. Ser ud til det er noget folk er meget behjælpelige med. Jeg har en kammerat der skal til at sælge Corianprodukter ud til køkkenbutikker, badbutikker arkitekter osv. Der er i første omgang tale om badplader i standardstørrelser. Men senere hen vil der blive koblet andre produkter på som stole, borde m.m. så navnet skal ikke henvise til bad. Til dem der ikke ved hvad Corian er er der tale om et produkt som de fleste ser som meget eksklusivt og toppen indenfor materialer til at fremstille bordplader og møbler af. Og derfor også i den dyre ende. tjek evt. www.corian.dk Navnet behøver ikke sige noget om produktet men skal lyde lidt sejt og ekslusivt. Skal helst ikke have ord som design eller fashion koblet på eller ord sammensat af forbogstav i fornavn/efternavn da det let bliver lidt søgt efter (mener jeg). Det skal være til at udtale og stave og helst ét enkelt ord. Vi har selv siddet og prøvet at oversætte diverse ord til andre sprog men uden at finde det rette. Så nu har jeg sagt til ham at der sidder tusindevis af kloge hoveder herinde, og der nok skulle komme nogle gode idé´er der beskriver det ekslusive produkt som disse plader er. Så skuf mig ikke.. ;-) Bomb løs hvis i sidder med et godt navn der kan passe til dette produkt og som i ikke skal bruge selv. Må meget gerne være et der er ledigt med .com da planen er at gå lidt ud over grænserne hvis det kommer til at køre som håbet i DK. Men det skal vi nok selv tjekke når navnene ruller ind. På forhånd tak.
|
Skal din kammerat have en webshop eller en egentlig butik (som en butik i en by) ? Og er det et navn til sit eget, nye firma, han søger?
Hvad er en badplade? Det lyder, som om der er tale om et enkelt produkt i første omgang. Er det korrekt?