Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sagsøgt af kendt mærke

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 13. Mar 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Vi er 2 unge iværksætter, som står i lidt en knibe!

Vi har i de sidste 3år solgt varer på nettet gennem vores webshop, vi blev for halvandet år siden ApS.

I sidste uge dumper der et brev i postkassen fra et advokatfirma, som repræsenterer et stort internationalt modefirma. Det viser sig, at vi har solgt nogle varer gennem vores webshop, som er købt i Kina, men åbenbart bærer deres trademarkede mønster.

De sagsøger os.

De er dog villige til at indgå forlig, hvis vi opfylder nogle krav de har. Bl.a. skal vi oplyse, hvor mange af de pågældende varer, som vi har solgt. Samme dag ringer jeg til advokaten, som har sagen, og spørger hvor mange penge vi taler om i erstatning, hvortil han svarer 10-30.000kr.

Det er temmelig mange penge for os, men idet at det kunne have været langt værre, så bliver vi måske lidt lettede.

Vi udfylder nu deres papirer og sender disse ind til dem.

I fredags modtog vi et nyt brev, hvori advokaten beskriver situationen, og at vi kan se sagen som afsluttet, hvis vi sender 50.000kr til dem inden x-dato.

Jeg er godt klar over, at vi har klokket i den, og vi skal selvfølgelig betale på den ene eller den anden måde, men vi er bare dybt chokket over, hvor stort beløbet lige pludselig er blevet. Det virker meget som om, at de blot forsøger at få så mange penge ud af os, som overhovedet muligt.

Derfor søger vi nu herind. Hvad gør vi?

Finder vi vores egen advokat, og får ham til at forhandle med dem?

Ringer vi selv og forhandler?

Kan der overhovedet forhandles?

Vi er utrolig meget ude på dybt vand!

På forhånd tak!

Tilmeldt 13. Mar 11
Skrevet kl. 23:46

Det skal lige siges, at vi har solgt varer med en fortjeneste (varesalg excl. moms - købspris) på ca. 20.000DKK. .

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:47

Hej

Få fat i en god erhvervs-advokat.

I kan eventuelt søge på advokatsammfundet.dk, hvor der også kan søges på specialer.

I og med erstatningsbeløbet er stigende, så er spørgsmålet netop, hvorvidt I har råd til at fravælge en advokat.

Hilsen

Tonny

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 23:48

Først ville jeg slette mit navn og derefter i en fart slette andet indlæg. Det gavner ikke jeres sag at lægge beløb frem på et offentligt forum.

Dernæst vil jeg tage fat i en advokat som noget af det første i morgen. Det kommer måske til at koste et par $, men det sikrer også at I ikke bliver kørt over og mister jeres firma.

S

Tilmeldt 13. Mar 11
Skrevet kl. 23:57

Tak for svar begge to.

Tonny - Kan du uddybe din sidste sætning? Forstår det ikke helt.

Søren - Har nu rettet lidt i sidste post, men både mit navn og tallene er fiktive. Dog er der tallene selvfølgelig i omegnen af de aktuelle tal.

Jeg forstår ikke, hvordan vi skal kunne blive kørt over, da det vel netop er pointen med et forlig? Eller har jeg misforstået? Så de kan komme tilbage og kræve mere?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:03

Michael Thyring:

Tak for svar begge to.

Tonny - Kan du uddybe din sidste sætning? Forstår det ikke helt.

Søren - Har nu rettet lidt i sidste post, men både mit navn og tallene er fiktive. Dog er der tallene selvfølgelig i omegnen af de aktuelle tal.

Jeg forstår ikke, hvordan vi skal kunne blive kørt over, da det vel netop er pointen med et forlig? Eller har jeg misforstået? Så de kan komme tilbage og kræve mere?

Hej igen

Som du selv skriver, så får du telefonisk oplyst, at en erstatning vil være 10-30.000.

Når du så modtager et nyt svar, så er beløbet stegetWink

Der er i denne slags sager ingen grænser for, hvor højt beløb, der kan og vil blive krævet. Derfor kan et advokathonorar netop være givet godt ud.

Som jeg opfatter det - jeg er ikke jurist/advokat - så er denne en oplagt sag til et forlig, idet der formentlig ikke er nogen, som ønsker en egentlig retssag.

Tonny

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 00:04

Jeg mener bare at en advokat er jeres forsikring for at I får lukket sagen ordentligt en gang for alle.

Det må være jeres interesse.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Prøv at kontakte Kristian her, og hør hans vurdering af sagen... Måske kan det betale sig, at I sætter en advokat på sagen, men det kan også blot gøre det hele endnu dyre.
Kristian er meget reel, og giver jer den bedste løsning ud fra problemstilling og ik hans egen pengepung!

Tilmeldt 13. Mar 11
Skrevet kl. 01:03

Tusind tak for svar alle 3.

Jeg føler mig en smule bedre klædt på til i morgen nu :)

Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 08:15

Er i 100% sikre på at det ikke er fusk?

Jeg havde en lign. sag om nogle billeder på nettet, og efter jeg gik dem lidt på klingen og bad om beviser på at det vitterlig er deres design, samt de har rettighederne til det, viste det sig at man sagtens kunne lave en aftale....  :-)

Måske de lever af at skræmme folk som bare betaler!!!

Bare en tanke :-|

E-logger.dk - Trådløst

Følere - transmittere - datalogger

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)