Jeg blev meget glad for at læse det du har skrevet. Det er helt rigtigt. Man skal lægge det gamle bag sig og åbne op for nyt. Ikke være bitter. Jeg er i starten af processen og håber at komme igennem. Men det er hårdt.
Tak for dit svar! Jeg respekterer det - er dog bestemt ikke enig i alle af udtalelserne du kommer med!
Eksempelvis: I min verden foregår det således at det du udstråler er også det du møder på din vej. Lige tiltrækker lige. Hvis du har mange problemer er man tilbøjelig til at tænke negativ fordi ens overskud er begrænset. Forståeligt! Hvis man møder en kæreste og har mange problemer tror jeg i de flestes tilfælde ikke at det drejer sig om at man ikke havde oprigtige hensigter...
Man stod et sted i sit liv hvor udfordringerne fyldte meget og det er de fleste mennesker da ærlige omkring i et nyt forhold. Forhåbentligt. Det jeg pointerer er at det kan slide på parforholdet - alle kan overleve en periode men i mange år nej tak!
Mht dit udsagn omkring at man ikke går med til noget uden at man får noget igen! Hvem siger det? Det er din model af verden. Jeg har en anden model! Jeg kan sagtens hjælpe en kvinde som er faldet på vejen eller give en hjemløs nogle penge og mad!
For mig er det en glæde at hjælpe andre. Og jeg kan godt gøre det uden at få betaling for det!
Tak for dit brev. Jeg ved at det er både smertefuldt og hårdt at skulle gå igennem en proces hvor problemer fylder meget i ens tilværelse. Ting tager tid - og at nå til accepten af de forskellige ting man skal have bearbejdet!
Jeg håber du har nogle dybe og stærke relationer omkring dig som kan lytte, hjælpe og forstå din situation.
Husk at når du når ud på den anden side af livet, hvor fuglene synger og livet synes meningsfuldt igen så er jeg sikker på du både vil se dig som et stærkere menneske, og at du får et helt anderles syn på livet. At du gør det i dit liv som giver dig glæde, dybde og mening.
Jeg ønsker dig lys, håb og styrke for dig og din fremtid
Det er jo lige præcis det jeg skriver ...åbenlyst forstår du slet ikke mit respons:-)...man skal ikke gøre sig selv bedre end man er...begge parter har højt sandsynligt gode hensigter f.eks i et forhold...men der er altid to til en tango uanset hvad der sker...Og ja hvis man udstråler usikkerhed osv. er det selvfølgelig også det man tiltrækker men igen lægger problemet ved begge parter!
Mennesker føler glæde ved at hjælpe andre men det er også fordi man får noget ud af det kære Catherine...og det er jo nødvendigvis ikke en negativ betydning som jeg kan forstå at du tolker...man kan f.eks få glæde, anerkendelse osv. ud af det og det er jo en dejlig positiv følelse for en selv... men den dag man ikke får noget ud af det længere der stopper forholdet, venskabet osv. og det her drejer sig slet ikke om penge, det drejer sig om menneskelige følelser...
Og nej det er nu ikke min model af verdenen det er bare logik for burhøns:-) og almindelig kendt i den psykologiske verdenen...og når man tænker over det så kan man egentlig godt se sammenhængen eller nogen kan:-)
Men måske skulle du prøve at grave dybere i dig selv...alt det du gør...gør du fordi du får noget ud af det...
Psykiske opladning til man præsentere noget større kræver vis man satser stort at man tænker positivt frem mod målet at man elsker sig selv
Man skal gøre sig bedre end man er for det en del af den psykiske opladning at man har fysisk kræfter til at vinde DM eller VM vis man når dertil , dette er elementære indenfor eliteidræt.
At elske sig selv er ikke det største i Danmark en af tingene er den væmmelig jantelov , for ved at elske dig selv siger du jo , at du tænker første på dig selv , med for at kunne hjælpe andre skal man kunne elske den aller nærmeste som er en selv, for hvordan vil du lige kunne give noget videre , når du ikke kan lide dig selv
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Ja du har ret man skal elske sig selv før man kan elske andre...det er jo pointen i det hele...og hvis man ikke gør det kan man lære det...
Og nej det er nu to forskellige ting vi snakker om:-)...hvis man skal hjælpe et menneske ud af et problem f.eks. et forhold der ikke gik...så bliver man jo også nød til at gøre sig klart at problemet ligger ved begge parter..man skal starte ved sig selv og tænke...hvad var det egentlig jeg gjorde forkert...hvad kan jeg gøre bedre næste gang...man oplever tit at når f.eks. forhold går i stykker og der måske er børn med i det...er der ofte gnidninger efter man er gået fra hinanden...og det er jo fordi problemerne aldrig blev løst da man stod i dem fordi så bliver man gode venner igen og så glemmer man at snakke ud om det...
Sådan som du formulerer det, er ikke det jeg siger:-)..jeg ved som alle andre ved...det er der ikke noget nyt i...at man skal elske sig selv selvfølgelig før man kan elske andre...men de ting man gør her i livet er fordi man får noget ud af det ellers ville man ikke gøre det...hvis man får positiv respons på de ting man gør vil man selvfølgelig forsætte med at gøre det...hvis man får negativ respons vil man stoppe for så får man ikke noget ud af det...og det er faktisk en meget logisk pointe...
Der er jo et hav at folk her på nettet der har taget kurser i det ene og det andet og gerne vil hjælpe folk...men det gør jo ikke en til ekspert..det er der jo andre ting der gør livserfaring bl.a.
Jeg studsede egentlig over nogle modsigelser i det indlæg jeg kommenterede på, derfor kunne jeg ikke lade være med at give en respons tilbage og som nogen tidligere har nævnt virker det måske mere som en salgsannonce.
For mit vedkommende vil jeg slutte denne debat...men spændende debat trods alt:-)