Jeg arbejder i øjeblikket på en tekst. I den forbindelse brug for at hører, hvad der har motiveret jer til at blive selvstændige. Hvad var der ved fastansættelsen, som ikke fungeret så i valgte at blive selvstændige? Håber meget I har lyst, til at dele jeres historie. |
Hvad var der ved fastansættelsen, som ikke fungeret så i valgte at blive selvstændige?Hvad glæder i jer over ved at være selvstændige i dag?
Jeg stiftede firmaet i februar 1997 fordi jeg var så heldig at få betalende kunder. Det var motivationen :)
Og jeg droppede den trygge lønmodtagertilværelse i efteråret (altså ''06) fordi jeg fik chancen for at gå freelance på en længerevarende kontrakt. Det var noget jeg havde haft lyst til et et par år, mest pga. pengene og den større variation i opgaver, men det hjalp selvfølgelig heller ikke at jeg var dødtræt af mit job og min arbejdsplads.
Jeg glæder mig umiddelbart mest over at jeg kan nøjes med at arbejde 32-35 timer om ugen og stadig tjene langt mere end jeg gjorde som lønmodtager. Så den ekstra fritid, samt at jeg føler jeg endelig bliver betalt hvad jeg er værd, muligheden for de varierende opgaver, og den frihed (og samtidig usikkerhed) i freelancetilværelsen der gør at man uden for kontrakt eksempelvis kan tage en måneds ferie eller to.. det er nok hovedpunkterne.