Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Macbook Air VS Macbook Pro

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Dongguan
Tilmeldt 15. Jul 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan det vaere at der er kommet nye regler, men hvad jeg har faaet oplyst tidligere:

Har du vaeret udrejst af DK i mere end et halvt aar og kan paavise mindst 6 mdr. ejerskab (kvittering), skal du ikke svare DK-moms af enheden.

Mvh.
Kasper 

Imexed - Outsourcing til Kina - Import fra Kina - Eksport til Kina

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 11:28

Hej igen!

Jeg er lidt forvirret over det her "moms problem" der der er mange forskellige bud på hvad man må og ikke må.

Men jeg tror ikke at jeg bliver opkrævet noget hvis jeg slæber den med hjem i håndbagagen som tidligere nævntWink.

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 11:31

Umiddelbart synes jeg ikke det er videre genialt at opfordre til ulovligheder på den måde i et offentligt forum - SKAT læser også med på internettet.

Fra København
Tilmeldt 23. Jun 08
Indlæg ialt: 265
Fra  CoolStuff SPAMfighter ApS Skrevet kl. 11:45

Kender en der blev stoppet med en PS3 som var købt i USA, han fik så lov til at betalt moms plus en bøde...

Helt ærligt, så vil jeg ikke mene det kan betale sig, køb den hellere med studierabatten som de andre foreslår

Patrick T. Rasmussen

Ekstern Marketingchef

Fra Ribe
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 50
Fra  Scandic Games Skrevet kl. 12:10

Imexed Ltd. Kasper:

Nu kan det vaere at der er kommet nye regler, men hvad jeg har faaet oplyst tidligere:

Har du vaeret udrejst af DK i mere end et halvt aar og kan paavise mindst 6 mdr. ejerskab (kvittering), skal du ikke svare DK-moms af enheden.

Mvh.
Kasper 

Umiddelbart kan jeg ikke se at der opfordret til ulovligheder her.

Han oplyser jo bare hvad han har fået oplyst tidligere.

Jeg har arbejdet en del i en flytteforretning med mange flytninger til og fra ikke EU- lande

og har kun været ude for at skulle betale moms en gang, da det var splinter nye møbler som

var købt i Schweitz.

hvis man skulle betale moms hvergang man havde noget med hjem, så ville der ikke være

underskud i statskassen.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 12:38

Henrik Hansen:
Umiddelbart kan jeg ikke se at der opfordret til ulovligheder her.

Nu var det nok heller ikke specifikt det indlæg jeg referede til.

Jo, der skal betales moms af varer indkøbt uden for EU. At mange så vælger ikke at gøre det er en anden sag.

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Fra  Rolcera Skrevet kl. 13:36

Hej igen!

Tror i ikke SKAT er ligeglade med en bærbar, som jeg køber i USA efter sommerferien, og som jeg kommer hjem med efter mit skoleår er slut.
- Det er jo ikke engang sikkert jeg køber en derovreWink

Det er jo bare en debat.

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen

Fra Dongguan
Tilmeldt 15. Jul 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 14:02

Imexed - Outsourcing til Kina - Import fra Kina - Eksport til Kina

Fra København N.
Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 27
Fra  MD el-teknik & design ApS Skrevet kl. 14:15

Hej Rasmus

Tænk langsigtet med hensyn til køb af computer. Jeg syntes der er nogle ulemper ved Macbook Air, så vidt jeg husker er der ikke noget dvd-drev med, eller tager jeg fejl? Og ja, den er en del tyndere, men nu har Macbook Pro jo ikke ry for at være tykke og tunge. Jeg vil klart købe en Macbook Pro, og til den pris, vil jeg gerne havde en med til DK....;0)

Jeg kører selv Macbook Pro, den gl model med sølv tastatur, Og jeg står også og overvejer den nye Macbook Pro. Måske du skulle prøve at arbejde med en Air på skødet i sofaen eller lign, den er simpelthen for let m.m.

Men god fornøjelse over there og held og lykke med din, kommen, nye Mac....

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Fra  Rolcera Skrevet kl. 15:13

Hej igen!

Super, så fik vi det afklaret mht. reglerneSmile

Ang. det med at Macbook Air'en ville være for let, vil jeg da helt klart tage op til overvejelse.
Fordi lige nu har jeg en rigtig tung og klodset bærbar (Acer Aspire 8930G) som er rigtig dårlig mht. hardwaren.

Men jeg syntes bare stadigvæk ikke, at jeg bruger disc-drevet på min nuværende bærbar, så jeg tror ikke det vil være et problem.

Nu syntes jeg også bare en Macbook Pro er vildt dyr, men den nye der lige er kommet ser ud til at være virkelig god med dens I7 processor!

Men tak for det gode input fra jer alle af!

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)