Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan udbetales affiliate??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
hej alle..!

håber meget på lidt hjælp her, vi har et system under udvikling, hvor vi har et affiliate program tilknyttet, nu har jeg været på told og skat flere gange, uden at kunne finde ud af helt præcis,hvordan man bedst udbetaler et affiliate beløb.

hvordan gøres dette normaltvis??

vores system vil have mange affiliate udbetalinger, både til private, og til firmaer, det vi har fundet ud af indtil videre er, at vi udbetaler inkl. moms til firmaer, og til private betaler vi momsen, og udbetaler det resterende.

vores system er affiliate, eller måske endda mlm, de penge som folk så optjener, hvordan kan man udbetale det, uden der er tale om et ansættelsesforhold? - kalder man det provision, får jeg afvide af SKAT, at der så skal betales a-skat+amb.

er der ikke en nem måde, hvor man blot kan lave en afregning af det optjente tilgodehavende??

kan folk selvvære ansvarlige fo at opgive til skat, hvad de har tjent, eller vil vi som firma have oplysningspligt?

Håber virkelig på et godt svar, selvom du kun kan svare på enkelte af spørgsmålene, hører jeg meget gerne dit indlæg.

med venlig hilsen

Spender

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:26
Der er godt nok mange problemer, når man vil gøre tingene efter bogen :)

Jeg har sendt en mail, til en bekendt som jeg håber har svaret. Det lyder dog lidt underligt, at SKAT ikke kan fortælle dig det - at du skal udbetale et par hundrede kroner til mange mennesker med mellemrum, bør da ikke være noget nyt. TradeDoubler, Partnerads og Kvickly''s Dividende-ordning gør det alle sammen.

Umiddelbart burde du kunne udbetale dem, hvorefter det bør være op til den enkelte at opgive det som B-indkomst. Men det er ikke sikkert det må være så let - jeg vender tilbage når jeg får svar.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:02
Han mente ikke, at der skulle oplyses noget. Det undersbygger jo lidt min ide om at brugeren selv må opgive det som b-indkomst, men pas på med at ligge for meget i det. En revisor burde vel kunne svare på spørgsmålet? Jeg forstår faktisk ikke hvorfor en af Aminos mange dygtige revisorer ikke har ønsket at deltage her :)
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)