Jeg synes, du skal starte ud med noget nemt! Ingen grund til at gøre det svært. Du kan fx - starte på en dagbog, det behøver ikke være side op og ned, bare kort - nedfælde en sjov historie fra din barndom - skrive om en god rejse du har været på, fx en tur til Mallorca eller England - nedskrive nogle af dine drømme, fx hvad du gerne vil lave som iværksætter - Du kan også skrive om en date - der findes ikke noget mere inspirerende at skrive om end det modsatte køn Men lad være med at gøre det for ambitiøst for dig selv med det samme. Skriv kun en side eller to. Skriv det, du har lyst til at skrive om, for så føler du dig ikke tvunget til at skulle skrive. Når du har noget på skrift, så læg det væk; gerne et par dage. Så vender du tilbage og læser det, og måske er der allerede på dette tidspunkt nogle ting, du gerne vil ændre. Vis det til andre og spørg, om de gider læse det og give dig feedback på formuleringen. Når du har gjort det nogle gange, så er du ved at være klar til et kursus, for så er der måske allerede dukket spørgsmål op til skrivningen. Personligt ville jeg foretrække et kursus, hvor du sidder i en klasse med andre ligestillede og skal skrive hjemmearbejde, men det er ikke sikkert, at du har råd - jeg ved ikke, hvad skrivekurser koster. Dem på aftenskole er vist ikke ret dyre. Ellers kan du google dig frem til online-kurser, som en af de andre foreslår. Jeg kan se, at de andre også har forslag klar til skrivekurser. Held og lykke med det |
Jeg går i 1.g, jeg vil gerne bruge nogen af mine dage i min sommerferie på et skrivekursus helst online