Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mac vs pc?

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige selv taget skiftet fra pc til mac og jeg går aldrig tilbage til en pc mere........

Det tog mig en halv dag så var jeg inde i systemet og den kører ubeklageligt, jeg elsker min Imac......

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 10:53

x-tra:

Det er nok lidt et religions spørgsmål tror jeg. Hvilken bil er bedst en VW eller en Opel? Hvis du kun skal bruge den til skole, tror jeg at en Mac er udemærket, men du skal nok regne med at bruge lidt tid på at omstille dig.

Ikke enig, materialeforbruget i en Opel og en VW er det samme, en Mac er bare en billig PC der sælges til 3-4 gange værdien fordi der sidder en chip i den der giver brugeren muligheden for at installere Mac OSX på den.

Der er ikke engang 2 musetaster på en Mac.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 11:30

For at hjælpe alle os der bliver ringet op søndag nat fordi venners PC'er ikke virker - så køb en MAC Smile

For når MAC'en ikke vil spille mere er det kun Steve Jobs der kan hjælpe dig Wink

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 11:58

Søren.Pedersen:

x-tra:

Det er nok lidt et religions spørgsmål tror jeg. Hvilken bil er bedst en VW eller en Opel? Hvis du kun skal bruge den til skole, tror jeg at en Mac er udemærket, men du skal nok regne med at bruge lidt tid på at omstille dig.

Ikke enig, materialeforbruget i en Opel og en VW er det samme, en Mac er bare en billig PC der sælges til 3-4 gange værdien fordi der sidder en chip i den der giver brugeren muligheden for at installere Mac OSX på den.

Har du nogen sinde prøvet en mac? Det lyder ikke sådan! Der har i flere år været to musetaster både på trackpads og muse. Forskellen er bare at oplevelsen med at bruge en ekstra mussetast er så veldesignet på mac at du ikke oplever at der er to (og endnu flere) funktioner aka knapper...

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:25

Søren.Pedersen:

Ehm.... jeg har en gammel Genius mus med 2 (TO) taster koblet på min mac. Derudover en dejlig stor ikke-mac skærm og et compaq tastatur...

Der er jo ingen der siger at du SKAL bruge den mus der følger med.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 13:03

Man bliver jo mere og mere fristet, og det skal da helt klart overvejes, næste gang der skal købes nyt. Det er jo bare lige om at få taget springet Smile

Fra København
Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 11
Fra  Søernes Trafikskole Skrevet kl. 13:36

Hej Marcus.

Jeg tilslutter mig de mange som højt råber Mac. Skiftede fra pc for 5 år siden og har bestemt ikke fortrudt. Du skal bruge din Mac til skole og der er Mac helt suveræn.

Det som gør Mac så ubetinget godt er netop at Apple har kontrol over ALLE elementer. Derfor er alt gennemtænkt og passer sammen. Designet af Macs er indlysende flot men maskinen vinder især ved dagligt brug. Vi kender alle fornemmelsen af en ny Pc som føles hurtig. Desværre går der ikke lang tid før vi mærker at maskinen bliver langsommere og det bliver kun værre.

Min første Macpro skiftede jeg ud med en ny efter 4 år. Den virkede faktisk stadig fint men jeg synes at et skrifte var på tide. Jeg solgte den brugt for 5000 kr. Prøv at sælge en bærbar efter 4 år og se hvad de vil indbringe? Gensalgsværdien skal naturligvis med i regskabet til den "dyre" Mac.

Jeg bruger Mac i den daglige drift at min virksomhed og det gør mit arbejde lettere og gir mig kreative muligheder som bare ville være for bøvlede på Pc.

Hop til Mac. Du vil ikke fortryde.

Med venlig hilsen

Johnnie

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 13:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Johnnie

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre hvad det er du mener gør dit arbejde lettere på en Mac og giver dig mere kreativitet? - for det er en sætning jeg hører fra alle der har en mac, men jeg får den næsten aldrig uddybet?

Derudover, er dit sammenligningsgrundlag den windows der var for 5 år siden? - for windows 7 har forbedret windows systemet på ufatteligt mange punkter

Og sammenligner du en Laptop til 3000-5000 kr med en Mac til 10.000 så vil der selvfølgelig være stor forskel.

Men prøv at sammenligne en windows laptop som fx sony vaio Z med en Mac til samme pris, både på ydelse, batteri levetid og versatilitet.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 14:02

Jeg sværger til PC, men i stedet for at komme med en lang ideologisk forklaring på hvorfor, kan jeg koge det ned til 3 gode grunde:

• Jeg bryder mig ikke om at betale så meget for navnet.
  • De programmer, jeg bruger under uddannelse, er ikke kompatible.
  • Jeg må ikke rode rundt med den, som jeg lyster - uden meget, meget hurtigt at miste garantien.

Der er selvfølgeligt utroligt mange fordele ved Mac, og det er et fantastisk system - Med mindre at man enten er nærig, bruger inkompatible programmer, eller har brug for at roote og jailbreake alt der bevæger sig. Wink

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 345
Fra  PlusLED / ENVILAR Skrevet kl. 14:05

Køb Sony Vaio.. Det bliver ikke bedre! Smile

www.PlusLED.dk - LED grossist til danske el-installatøre.
www.ENVILAR.com - LED serie af belysning i højeste kvalitet.

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)