Er der nogle der har erfaring med webshop i UK? Jeg vil gerne vide lidt mere om de forskellige slags kort samt overførselsmuligheder, som briterne benytter.
Jeg har kigget lidt på nogle engelske webshops, og jeg har fundet en liste som oftest går igen:
Nogle der kan fortælle mig hvad det violette og grønne ikon er?
Hvis nogle sidder inde med nogle brugbare statistikker på, hvor meget de forskellige kort bliver brugt, må i meget gerne dele dem med mig.
Jeg boede i England en kort overgang for en del år siden. Hvis jeg husker korrekt, så havde mit debitkort sådan et pink Solo logo. Tror det er et lokalt debitkort lidt i stil med Dankortet.
Hvorfor prøver du ikke at tage en snak med en betalingsgateway som epay, de plejer at være meget hjælpsomme...
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Jeg boede i England en kort overgang for en del år siden. Hvis jeg husker korrekt, så havde mit debitkort sådan et pink Solo logo. Tror det er et lokalt debitkort lidt i stil med Dankortet.
Hvorfor prøver du ikke at tage en snak med en betalingsgateway som epay, de plejer at være meget hjælpsomme...
Hej,
Tak for dit svar. Det kunne jeg prøve. Jeg ringede til DIBS, men de vidste umiddelbart ikke hvad det var. Jeg prøver mig lidt frem.
Hvis nogle kender svaret, så er de stadig velkomne til at give lyd fra sig.
Pink = Solo Credit/debit card. Det minder lidt om et dankort, da det kan bruges online og i de fleste butikker i UK. Men den finansielle kontrol er lidt større, hvorfor brugere har svært ved at bruge kortet, hvis de ikke har pengene på deres bankkonti.
Grøn = Switch debit card. Kan bruges overalt i UK. Svarer også lidt til et dankort, dog kan man ikke altid betale med det, hvis beløbet er meget stort
Pink = Solo Credit/debit card. Det minder lidt om et dankort, da det kan bruges online og i de fleste butikker i UK. Men den finansielle kontrol er lidt større, hvorfor brugere har svært ved at bruge kortet, hvis de ikke har pengene på deres bankkonti.
Grøn = Switch debit card. Kan bruges overalt i UK. Svarer også lidt til et dankort, dog kan man ikke altid betale med det, hvis beløbet er meget stort