Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe lejlighed privat og udleje til virksomhed?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg har brug for en lejlighed i Danmark, til overnatninger en gang imellem, vil jeg høre regler for dette.

Jeg bor i Sverige og driver en virksomhed (APS) i Danmark. Kan jeg købe en ejerlejlighed i København personligt og udleje den til mit APS? Eller er der en anden løsning? Jeg ved at jeg kan købe en lejlighed uden bopælspligt, men de er over mit budget desværre, så er der en anden vej rundt?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:11

Hvis du ejer et ApS i Danmark samtidig med du har en lejlighed til din rådighed, så vil du ud fra skats synspunkt skulle betale skat i dk. Hvis du samtidig har registreret bopæl i Sverige og har lejlighed der vil du skulle betale skat i se.

Bottomline er det noget rod at rode sig ud i ... tag istedet og lad selskabet leje et kontor, og sæt så en sofa op i et baglokale du kan crashe i når du er herovre, det er både billigere og nemmere rent administrativt :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:13

Tak for svaret.

Jeg arbejder også i Danmark, så der er intet problem med skatten, da jeg allerede betaler den i Danmark. Spørgsmålet er mere omkring hvordan jeg kan bruge en lejlighed nogle nætter i løbet af en måned i Danmark, når jeg bor i Sverige. Jeg vil helst købe og så leje den ud i de perioder hvor jeg ikke skal bruge den.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:28

Har lejet en vens lejlighed billigt, så problemet er løst.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)