Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Loadtime optimering af site

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Så er vores site gået i luften www.wildplanettours.com (vi mangler dog lige, at få en masse artikler online) og jeg synes det loader lidt for langsomt. Sitet er brygget sammen i drupal og billederne fylder ikke så meget.

Hvad er Jeres oplevelse og hvad kan vi så gøre for at optimere sitet?

Mvh Jonas

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 21:30

Du skal formentlig skifte webhotel. Det er ofte det der gør forskellen! :=) 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:31

Men det er hostet hos surftown, som er ejet af TDC. Burde de ikke performe godt?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:32

JonasJ:

Men det er hostet hos surftown, som er ejet af TDC. Burde de ikke performe godt?

Undskyld hvem har bildt dig ind at TDC ejer Sufttown? Det er nyt for mig ... er ret sikker på det er en and :-)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:36

JonasJ:

Hvad er Jeres oplevelse og hvad kan vi så gøre for at optimere sitet?

Drupal ér et meget tungt CMS System, og generelt kan man ikke køre det discount-hoteller som Surftown. Et bedre bud vil være en dedikeret server fra f.eks. Sufttown, primært fordi at du skal kunne lave nogle forskellige optimeringer af serveren for at få den til at peakperforme med netop Drupal.

Du er velkommen til at hive fat i mig hvis du vil have assistance til at optimere din drupal opsætning, det er netop en af de ting vi gør en del i. Du kan fange mig på mikkel@mikjaer.com

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:45

Hej Mikkel (og andre der gider læse med)

Du har ret i, at det var en and. Jeg troede, at jeg vidste, at jeg havde hørt, at der var noget om.. :)

Jeg vil overveje det med en dedikeret server. Med hensyn til optimering, så holder vi lige hesten. Vi er stadigvæk i testfasen, så jeg vil ikke sætte for mange aktiviteter i gang. Min bekymring går dog lidt på, at der er blevet brugt modul på modul på modul og der dermed er tusindevis af linjekoder for meget.

Er det mest sandsynlige, at det er sat sammen af for mange overlappende moduler eller er det primært på serversiden at vi kan/skal optimere?

/Jonas 

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 21:48

Hej Jonas

Det ser fint ud. Nu har jeg kun kigget på performance, og der er et par ting du kan gøre.

Inde under performance, kan du slå css og js aggregation til. Evt. også caching hvis dette ikke er gjort. Det skulle give en del i load tid.

Derudover kan du flytte js til bunden af din html kode, så det bliver loadet sidst. Derved henter du også lidt.

Endelig kan du samle gennemgående billeder med css sprite princippet.

Prøv de 3 ting, og se om det ikke skulle hjælpe gevaldigt. Held og lykke :o)  

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:29

JonasJ:

Er det mest sandsynlige, at det er sat sammen af for mange overlappende moduler eller er det primært på serversiden at vi kan/skal optimere?

Du har helt ret ... Drupal er, som de fleste andre opensource systemer, banket sammen med en lægtehammer. Dvs det er solidt og det kan en masse, men det æder resourcer som et ondt gammelt damplokomotiv.

I teorien kunne vi godt optimere drupal, og der findes masser af småting man kan gøre, som f.eks. det Kent lige har foreslået, en proxy foran siden kan også gøre rigtig meget. Men du får ikke lige lov at sætte en proxy op på Surf-towns servere :-)

Derfor anbefaler jeg en virtuel (ikke dedikeret som du antog) server, hvor du selv kan lave opsætningen som du ønsker.

Alternativt kan du også installere firebug og gå igang med at finde problemerne i koden og tage den derfra :-) ... men det er pænt dyere end en vserver løsning :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)