Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man fortryde indberettelser i e-conomic?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer,

Jeg har for 2 uger siden indtastet et par regninger i e-conomic, men jeg har lavet fejl. Kan man evt. fjerne de regninger igen, så regnskabet bliver det samme som inden jeg startede på at indtaste de regninger? En form for fortryd funktion:)

Håber det kan lade sig at gøre og I vil hjælpe med en lille guide:)

TAK!

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 19:25

Hvis du har bogført kladden, nej. Du er nødt til at efterpostere.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 23:00

Som jeg læser dit spørgsmål, så drejer det sig om nogle fakturaer som du har lavet. Du laver bare en kreditnota, så fjerner du effekten af de tidligere fakturaer du har lavet.

Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 23:08

Jeg har bogført en regning fx. fra en tekstforfatter, men jeg vil gerne slette den, så den ikke fremgår af regnskabet, da jeg lavede en fejl.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 23:29

Når du først har trykket bogfør, så er løbet kørt - men du kan tilbageføre bilaget, så du laver en omvendt postering. Så fjernes effekten af bilaget i dit bogholderi.

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 23:31

Men den skal jo fremgå af regnskabet, når det er en ydelse/vare du har købt. Du kan ikke blot gå ind og slette posteringer, hvis du kunne, ville du jo have huller i rækkefølgen af dine bilag - hvilket Skat så kan bede om en god forklaring på.

Hvis noget er bogført forkert, f.eks. på en forkert konto, så laver man en ompostering (ny postering), hvor man bogfører bilaget med det rette beløb eller på den rette konto. Der er en funktion i e-conomic til at kopiere og tilbageføre - så godskriver den selv den oprindelige post og laver en ny, som du så skal angive kontoen til, hvor den skal bogføres. Men det lyder ikke helt som om, det er dette du efterspørger.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 10:13

presta:
Hvis noget er bogført forkert, f.eks. på en forkert konto, så laver man en ompostering (ny postering), hvor man bogfører bilaget med det rette beløb eller på den rette konto. Der er en funktion i e-conomic til at kopiere og tilbageføre - så godskriver den selv den oprindelige post og laver en ny, som du så skal angive kontoen til, hvor den skal bogføres. Men det lyder ikke helt som om, det er dette du efterspørger.

Hvis det er ovenstående du søger, så har vi faktisk lavet en video og artikel der viser netop hvordan du tilbagefører et bilag. Det er rigtig som der bliver nævnt, at du ikke vil kunne slette det.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)