Jeg har for 2 uger siden indtastet et par regninger i e-conomic, men jeg har lavet fejl. Kan man evt. fjerne de regninger igen, så regnskabet bliver det samme som inden jeg startede på at indtaste de regninger? En form for fortryd funktion:)
Håber det kan lade sig at gøre og I vil hjælpe med en lille guide:)
Som jeg læser dit spørgsmål, så drejer det sig om nogle fakturaer som du har lavet. Du laver bare en kreditnota, så fjerner du effekten af de tidligere fakturaer du har lavet.
Når du først har trykket bogfør, så er løbet kørt - men du kan tilbageføre bilaget, så du laver en omvendt postering. Så fjernes effekten af bilaget i dit bogholderi.
Men den skal jo fremgå af regnskabet, når det er en ydelse/vare du har købt. Du kan ikke blot gå ind og slette posteringer, hvis du kunne, ville du jo have huller i rækkefølgen af dine bilag - hvilket Skat så kan bede om en god forklaring på.
Hvis noget er bogført forkert, f.eks. på en forkert konto, så laver man en ompostering (ny postering), hvor man bogfører bilaget med det rette beløb eller på den rette konto. Der er en funktion i e-conomic til at kopiere og tilbageføre - så godskriver den selv den oprindelige post og laver en ny, som du så skal angive kontoen til, hvor den skal bogføres. Men det lyder ikke helt som om, det er dette du efterspørger.
Hvis noget er bogført forkert, f.eks. på en forkert konto, så laver man en ompostering (ny postering), hvor man bogfører bilaget med det rette beløb eller på den rette konto. Der er en funktion i e-conomic til at kopiere og tilbageføre - så godskriver den selv den oprindelige post og laver en ny, som du så skal angive kontoen til, hvor den skal bogføres. Men det lyder ikke helt som om, det er dette du efterspørger.
Hvis det er ovenstående du søger, så har vi faktisk lavet en video og artikel der viser netop hvordan du tilbagefører et bilag. Det er rigtig som der bliver nævnt, at du ikke vil kunne slette det.