Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ltd. relaterede spørgsmål - køb/salg

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 154
Fra  Findino Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg håber på noget ekspert hjælp inden for Ltd. da det er utrolig svært at læse sig klogere via Amino, Google eller lignende steder. Jeg håber derfor nogle kan hjælpe. 

Det skal nævnes at følgende spørgsmål tager udgangspunkt i et Ltd. der primært består af en hjemmeside.

• Hvordan kan man tjekke om et Ltd. er blevet oprettet korrekt? Altså hvilke ting kan gøre det ikke er oprettet ”gyldigt”.
  • Ved køb/salg af et Ltd. hvor og hvordan skal man så oplyse dette? Og hvad skal SKAT oplyses, eksempelvis hvis man sælger et Ltd. med tab (mindre salgssum end købssum)?
  • Er det muligt at sælge et Ltd., hvorefter køber straks efter lukker det? Og skal man være opmærksom på noget i den sammenhæng.
  • Hvis man tidligere har købt en hjemmeside/Ltd., hvilke muligheder har man så for at frasælge denne og undgå at komme til at betale skat, når man har oplevet et tab på investeringen (altså mindre salgssum end købssum)??

Håber meget på lidt hjælp og alternativt er jeg åben for en dialog over PB, hvis det er lettere at besvarer spørgsmålene der. Nogle af dem er nemlig, i mine øjne, lidt komplekse.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Prøv at kontakte Jens Baagoe Thomsen fra Maare Advokater i Odense(han er også

Amino), som er Ltd. ekspert, og som vi i øvrigt har et tæt samarbejde med.

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 18. Jan 10
Fra  Findino Skrevet kl. 19:27

Tak for henvisningen Peter - ham vil jeg kontakte.

Andre er stadig velkomne med input.

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 09:36

Tak til Peter for de fine ord.

Hvis et Ltd. er oprettet korrekt, så vil det være registreret hos House of Companies, som er det engelske modstykke til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen (groft sagt).

Hvis selskabet driver virksomhed i Danmark, skal det have et CVR-nr.

Et ltd. skal årligt indgive en "selvangivelse" til de engelske skattemyndigheder. I "selvangivelsen" skal det fremgå, hvem der er ejere af selskabet. Det er ikke en gyldighedsbetingelse for selve overdragelsen, som hviler på den aftale, som indgås mellem køber og sælger.

Hvis sælger er skattepligtig til Danmark, og lider tab ved salget af sine shares (anparter) i selskabet, så er det de danske skatteregler på området der finder anvendelse. Jeg tror, at Peter vil kunne svare på, hvordan der skal forholdes med det.

Det vil være muligt at sælge shares, hvorefter køber straks lukker selskabet.

I den forbindelse skal sælger være opmærksom på, om han får mere, end hvad han kunne forvente, fordi køber dermed vil unddrage SKAT. Der foreligger en hel del domme fra starten af 90'erne og frem, som typisk kaldes "selskabstømmer"-sagerne, hvor sælgere af selskaber blev dømt til at betale erstatning til SKAT, fordi SKAT tabte penge på at køberne tømte selskaberne for penge som var afsat til SKAT, og fordi Højesteret kom frem til at sælgerne burde have vidst, at køberne havde til hensigt at tømme selskaberne.

Så man skal bruge sin sunde fornuft!

Mulighed for at fradrage tab på shares i selvangivelsen, bør du drøfte med din revisor. Kort fortalt er det afgørende, om ltd. er skattepligtig til Danmark eller ej.

Håber du kan bruge det til noget, og du ringer selvfølgelig, hvis du skal have uddybende forklaring herpå.

Jens Baagøe Thomsen, Advokat (L).

Professionel oprettelse og administration af engelske selskaber med forretningsadresse i Danmark.

Telefon: +45 51 99 20 10.              www.maare-advokater.dk

Fra København
Tilmeldt 18. Jan 10
Fra  Findino Skrevet kl. 22:02

Hej Jens

Mange tak for dit svar, det gjorde både mig og sikkert også mange andre, meget klogere. Det kan være jeg giver dig et opkald, i den nærmeste fremtid.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)