Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder du arbejde?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Nu har jeg siden sommeren 2009 kun haft et par små projektorienterede jobs og er pt. ansat i en tidsbestemt ansættelse som projektkoordinator. Jeg syntes det har været yderst svært at komme "foran" i køen til nogle af de interessante jobs, også selvom jeg har haft kompetencerne.

Jeg er nu begyndt, at benytte mig meget mere af min personlige og erhvervslige kontakter til at finde mit ønskejob:) Derfor tænkte jeg straks, at der måske i blandt alle jer venlige menneske, kunne være nogen der kendte til potentielle åbninger. For at gøre det lidt mere konkret om hvad jeg søger, så vil jeg fortælle jer hurtigt hvem jeg er:

Mit navn er Torben Pedersen, bor i Aalborg. Jeg har en cand.merc i international virksomheds økonomi. Det siger måske ikke jer så meget, men jeg har tidligere arbejdet med forretningsudvikling i form af markedspenetrering baseret på udarbejdede analyser og har en teoretisk og praktisk forståelse for internationalisering.

Jeg arbejder i øjeblikket som projektkoordinator hos Center for Industriel Produktion hos AAU, på et projekt der hedder "Global Oprations Network". Her står jeg får alt kommunikationen mellem institut og de tilknyttede virksomheder, udarbejdelse af information og præsentationsmateriale samt en masse spændende ad hoc opgaver.

Min fritid bruger jeg meget på en forening der hedder Jobpaletten, hvor jeg sidder både som bestyrelsesmedlem og koordinator for vores forskellige events. Her er jeg med til at kontakte virksomheder og foredragsholdere, der kan være med til at skabe et tættere link til det Nordjyske arbejdsmarked, for vores medlemmer. Vores medlemmer er primært akademikere der er arbejdssøgende, eller som bare gerne vil udvide deres netværk og komme med til en masse spændende arrangementer.

Det jeg gerne vil beskæftige mig med i fremtiden er, en sammensætning af min uddannelse og interesser (hvem vil ikke det) så stillinger som Eventkoordinator, rådgiver indenfor forretningsudvikling eller lignende, account manager etc.

Hvis der skulle være nogen derude, der kender til virksomheder eller sidder i virksomheder der måske kunne bruge en som mig, må I gerne smide mig en mail, også hvis det bare er for at få et CV.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:39

søgeord optimere min side søger råd på denne portal om søgeord optimering læser en del hvad andre skriver og lære og skriver min viden videre igen

Satser derved meste på min hjemmeside at den fungere i google og den er branches side med fleste info om mit emme

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:50

Hej Torben

Et par sider, hvor der forholdsvis ofte søges projektledere er Bureaubiz.dk og Kommunikationsforum.dk - jeg ved ikke, om du benytter dig af disse sider? Sidstnævnte kan man rent faktisk også netværke på.

Derudover bør du bestemt også søge gennem mere traditionelle jobportaler som Jobzonen og Jobindex, da der også her søges efter folk med dine kvalifikationer.

Det gælder kort sagt om at holde sig til, da det ofte er ligeså meget et spørgsmål om at befinde sig det rette sted på det rette tidspunkt. Sådan er det også indenfor mit eget fag.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:05

Måske jeg misforstod det? Er det kun som underviser/foredragsholder, du søger arbejde?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:35

Jeg var til et seminar om markedsføring af virksomheder på medier som Facebook etc. Der var en god håndfuld talere. Den ene hedder Trine-Maria Kristensen (http://trinemaria.dk/). Hun havde utroligt meget at byde på - fagligt såvel som energimæssigt. 

Via IDA, holder hun om hvordan man gør sig attraktiv på nettet som jobsøger her i Aalborg i aften. Det kan du nok ikke nå at tilmelde dig, men jeg ved hun holder noget senere i Hjørring også.

Ved ikke om du kan blive medlem af IDA som cand. merc'er  - du arbejder jo blandt masser af ingeniører og ingeniørstuderende :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Støvring
Tilmeldt 31. Oct 09
Indlæg ialt: 10
Fra  Easy Match ApS Skrevet kl. 15:14

Til de fleste IDA arrangementer kan man deltage selvom man ikke er medlem af IDA - man skal som regel bare betale lidt mere for arrangementet.

Fra Støvring
Tilmeldt 31. Oct 09
Indlæg ialt: 10
Fra  Easy Match ApS Skrevet kl. 15:19

Hej Torben,

linkedIn er der en gruppe som hedder Jobfisk. Der er mange gode indlæg i gruppen. Du vil sikkert kunne finde noget inspiration derinde i din søgning efter ønske jobbet :-)

Held og lykke.

Mvh

Marianne 

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 15:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Torben Pedersen:

Det jeg gerne vil beskæftige mig med i fremtiden er, en sammensætning af min uddannelse og interesser (hvem vil ikke det) så stillinger som Eventkoordinator, rådgiver indenfor forretningsudvikling eller lignende, account manager etc.

Hej Torben

Jeg smilte lidt af overskrift og den ovennævnte tekst.

Overskriften fordi jeg da tror de fleste herinde går mere efter at blive selvstændige fremfor at tage sig et betalt arbejde. Men kigger man på jobs som sådan så er det ikke nemt, for der er jo mange om bare et job i netto. Men ellers er det netværk og deres netværk samt alle de forskellige jobsites jeg ville kigge på, hvis det var mig.

Jeg vil gerne beskæftige mig med noget som gør mig glad, noget som giver mig et "Yes" når jeg åbner det første øje om morgenen. Har arbejdet med min hobby tidligere, men man kan let udvide sine interesser Wink

Mvh. Martin

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:35

Mange tak alle sammen

Grunden til jeg benytter mig af amino, er sådan set fordi, jeg ville prøve at benytte dette forum til at netværke i. Jeg ser dette som vejen frem til ønske jobbet, altså det at netværke. Jeg sidder i øjeblikket i et udemærket job, men det er desværre tidsbestemt og slutter den 1 september.

Da jeg ved at mange selvstændige (forhåbentlig) har et stor netværk ud til erhvervslivet tænkte jeg, at det kunne jo være nogen af jer hørte noget rundt omkring hos jeres kunder eller leverandører.

Hvis dette er tilfællet må I da gerne smide mig en mail  på torben2502@gmail.com. Som sagt så søger jeg forskellige jobs :) men vil rigtig gerne arbejde med virksomheder der vil prøve nye tiltag, der gerne vil udvikle sig og har brug for en der vil tage et kig på deres forretningsmodel og komme med ideer til hvad der kan gøres. Skulle jeg kombinere et job med hvad jeg laver i min fritid så skulle det jobbet bestå i at hjælpe arbejdsløse eller kommende arbejdsløse til at opkvalificere sig og med at komme nærmere arbejdsmarkedet (dette kunne være hos forskellige offentlige instancer eller anden aktører.

nu går min datter snart amok på tastaturet (hun er 16 måneder) så slutter lige, skriver senere.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:02

Torben Pedersen:
. Skulle jeg kombinere et job med hvad jeg laver i min fritid så skulle det jobbet bestå i at hjælpe arbejdsløse eller kommende arbejdsløse til at opkvalificere sig og med at komme nærmere arbejdsmarkedet (dette kunne være hos forskellige offentlige instancer eller anden aktører.

Hvis jeg forstår dig ret, så kan du ikke finde et bedre tidspunkt end nu mht at arbejde med arbejdsløse. Jeg håber ikke for Danmark at de betingelser bliver ret meget bedre, selvom jeg desværre kan tro det. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)