Hej søde kære rare aminoer,
Jeg vil bede jer komme med jeres meninger om den forretningsidé jeg præsenterer herunder.
Jeg påtænker, sammen med en kammerat, at starte et handelsagentur, hvor vi vil fokusere på varer fra små producenter fra fattige lande. Produkterne vi tænker på kan fx være økologisk lavendelshampoo produceret af fattige indianerkvinder fra Bolivia, økologisk Aloe vera drik produceret af bjergbønder i Bhutan og tilsv. Varer som er unikke, etisk forsvarlige, gerne økologiske og som ikke allerede findes i DK. Vores plan er at forhandle agentaftaler med sådanne producenter m.h.p. at sælge produkterne i DK og evt det øvrige Skandinavien - til en start :-) - mod en provision af salget. Vi forestiller os at det er muligt at sælge den slags produkter til grossister i helsekostbranchen og evt også til enkeltstående forretninger. Som en sidegeschäft tænker vi at tilbyde de grossister som det forhåbentlig lykkes at sælge til, den service at vi kan ordne alt omkring import af produkterne, således at de blot skal afgive bestilling og så ellers blot vente på at varen dukker op. Vi er ikke umiddelbart interesserede i selv at importere varer til eget lager. Vi ønsker at være en ren serviceforretning: b2b-salg og importassistance
Har vores idé gang på jorden, eller falder den helt ved siden af, hvad der efterspørges og hvordan branchen fungerer?
Jeg vil sætte pris på al konstruktiv kritik, nyttige links, henvisninger til lignende forretninger mv
|
Hvem vil kaste den første sten?