Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedøm vores idé: Handelsagentur & importassistance

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej søde kære rare aminoer,

Jeg vil bede jer komme med jeres meninger om den forretningsidé jeg præsenterer herunder.

Jeg påtænker, sammen med en kammerat, at starte et handelsagentur, hvor vi vil fokusere på varer fra små producenter fra fattige lande. Produkterne vi tænker på kan fx være økologisk lavendelshampoo produceret af fattige indianerkvinder fra Bolivia, økologisk Aloe vera drik produceret af bjergbønder i Bhutan og tilsv. Varer som er unikke, etisk forsvarlige, gerne økologiske og som ikke allerede findes i DK.

Vores plan er at forhandle agentaftaler med sådanne producenter m.h.p. at sælge produkterne i DK og evt det øvrige Skandinavien - til en start :-) - mod en provision af salget. Vi forestiller os at det er muligt at sælge den slags produkter til grossister i helsekostbranchen og evt også til enkeltstående forretninger.

Som en sidegeschäft tænker vi at tilbyde de grossister som det forhåbentlig lykkes at sælge til, den service at vi kan ordne alt omkring import af produkterne, således at de blot skal afgive bestilling og så ellers blot vente på at varen dukker op.

Vi er ikke umiddelbart interesserede i selv at importere varer til eget lager. Vi ønsker at være en ren serviceforretning: b2b-salg og importassistance

Har vores idé gang på jorden, eller falder den helt ved siden af, hvad der efterspørges og hvordan branchen fungerer?

Jeg vil sætte pris på al konstruktiv kritik, nyttige links, henvisninger til lignende forretninger mv

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Skrevet kl. 13:54

Hvem vil kaste den første sten?

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 14:02

Jeg synes det lyder meget interessant. Jeg kunne godt være interesseret i en sådan aftale, afhængig af mange ting selvfølgelig :) Men klø på..

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Skrevet kl. 13:29

Tak for feedback :-)

Flere kommentarer er velkomne

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 20:49

Jeg syntes også ideen er fin, og tror også der kan være et godt potentiale i det.

Har i kigget på lovgivningen? Jeg kan nemt forestille mig, at helsekost produkter skal godkendes, inden de må komme på hylderne.

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Skrevet kl. 08:57

Hej Mads, tak for tilbagemeldingen :-)

Det er helt korrekt det du skriver omkring lovgivning. Så snart noget kan spises eller drikkes, virker det til at lovgivningen bliver meget omfattende. Så vi vil indtil videre holde os fra den slags - indtil vi lige er kommet i gang og får bedre styr på de forskellige aspekter

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 13:57

Jeg ville tro det samme var tilfældet med f.eks. shampoo, cremer, osv. Stort set alt man kan finde hos en grossist i helsekostbranchen. Jeg tror jeres market bliver afgrænset væsentligt af det.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 22:52

Det kunne sagtens virke, måske især hvis i tænkte lidt større og sagde EU (damn nu sagde jeg det fy ord igen) Stick out tongue

Få nogle general agenturer eller distributionsaftaler for hele EU, så kan i få lidt volumen på fra start...så kan i jo altid test markedsføre i DK først...

Husk lige alle regler med de produkter, især hvos i skal have dem solgt som Økologi, ikke sikker på der er så meget tillid til et øko mærke fra Bolivia eller Bhutan.... men generelt synes jeg i skal gå igang..

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:06

Jeg kan kun bifalde. Det eneste, du skal være opmærksom er, at de produkter I hjemtager, meget ofte kommer fra rydning af (endnu mere) skov. Det kan man se på fx palme-olie fra Borneo.

Lige et pedant-spørgsmål: Producerer fattige bjergbønder i Bhutan virkelig aloe vera-juice? Jeg troede naivt, at aloe vera mere var en plante til ørken-agtige forhold. Nå, pyt, det behøver du sgi' ikke svare på.

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Skrevet kl. 18:41

Tak for feedback.

@ Eksportinnovation: God idé at satse på hele EU fra start af :-)

@ Poul: Aloe vera fra Bhutan var blot ment som et eksempel ;-) Planten kommer oprindeligt fra Sudan ifølge wikipedia. Jeg har set marker med aloe vera i bl.a. Honduras' bjerge. Det virker til at være en plante som bare er glad for at gro - ingen fine fornemmelser dér  ;-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)