Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navision Financials - kedeligt lagerproblem :O/

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jun 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er der nogle super eksperter i Navision Financials lagerdelen ?

(Jeg kører version 2.60.B)

Jeg har en udfordring med lagerværdien. Selvom jeg har kørt "Reguler kostværdi - vareposter", og efterfølgende "bogfør lagerregulering", er der enkelte varer der har 0 stk. på lager, men der er en bogført kostværdi. (FIFO modellen anvendes.)

Nogen guldkorn ??

PFT :)

Mvh

Katja

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 15:28

Hej Katja

Det er desværre ikke et ret ualmindeligt problem, især ikke i de "gamle" versioner. De nye er blevet lidt bedre til at undgå det, men det undgåes dog ikke helt. Idag findes der dog indbyggede hjælpeværktøj til at få fejlen væk igen.

Dette link beskriver helt fint de typiske årsager til at det opstår:

http://dynamicsuser.net/blogs/alexchow/archive/2007/10/23/why-you-have-negative-inventory-value-navision-3-7b-to-navision-5-0.aspx

Det er ikke ligetil at fortælle hvordan du løser det, da det afhænger lidt af den præcise årsag til problemet. Men meget simpelt forklaret, så skal du lægge en ny vare ind, som så tages ud igen til den samme værdi plus værdien af varen uden beholdning.

Håber det hjælper dig lidt. Ellers er det noget de fleste Navision konsulenter med mere end et par år på bagen har prøvet og kan hjælpe dig med, hvis du ikke kan få det til at virke.

Tilmeldt 1. Jun 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:48

Hej Erik,

Tak for input Smile

Jeg har ad omveje hørt det skulle være et "versions-relateret" problem (kendt Navision problem). Jeg kigger på dit link, og ser hvad jeg kan finde ud af - inden jeg kontakter eksperterne.

Mvh

Katja

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)