Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælger lyse farver bedre end mørke???

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg fik for et års tid siden lavet nyt design til min webshop, www.lazoy.dk. Et design jeg egentlig er glad for. Men efterhånden er der en del, der har sagt til mig, at designet ikke udtrykker det rigtige i forhold til produkterne og især at sitet er for mørkt, hvilket ikke giver folk lyst til at købe. Når jeg kigger på nogle af de store tøjwebshops, www.net-a-porter.com, www.asos.com, www.yoox.com, www.mywardrobe.com osv, kan jeg godt se, at de alle er lyse. Det er måske ikke tilfældigt.

Sælger lyse farver bedre end mørke? Er mit site for mørkt???

På forhånd tusind tak for respons!

Hilsen

Ulla

www.lazoy.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 12:20

Ulla H:

Hej alle.

Jeg fik for et års tid siden lavet nyt design til min webshop, www.lazoy.dk. Et design jeg egentlig er glad for. Men efterhånden er der en del, der har sagt til mig, at designet ikke udtrykker det rigtige i forhold til produkterne og især at sitet er for mørkt, hvilket ikke giver folk lyst til at købe. Når jeg kigger på nogle af de store tøjwebshops, www.net-a-porter.com, www.asos.com, www.yoox.com, www.mywardrobe.com osv, kan jeg godt se, at de alle er lyse. Det er måske ikke tilfældigt.

Hilsen

Ulla

www.lazoy.dk

Lyse farver sælger generelt bedre end mørke. Vil tro at det er fordi at forbrugeren på en måde, føler mig mere tryg. Men det afhænger virkelig af produktet. Til et tøjfirma, ville jeg havde valgt det lysere, men stadig lidt anderledes look.

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 12:20

Ulla H:

Hej alle.

Hilsen

Ulla

www.lazoy.dk

Lyse farver sælger generelt bedre end mørke. Vil tro at det er fordi at forbrugeren på en måde, føler mig mere tryg. Men det afhænger virkelig af produktet. Til et tøjfirma, ville jeg havde valgt det lysere, men stadig lidt anderledes look.

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 12:40

Hej Ulla

Personligt synes jeg det er lidt forkert "bare" at sige at lyse farver sælger bedre end mørke - Det kommer an på hvad man skal sælge og til hvem..

Jeg tror ikke du alene skal give farverne skylden for at dit design ikke udtrykker det du ønsker. Der er flere ting, som kan spille ind - Måske ville det være en god ide at teste dit design igennem. Dette kunne f.eks. være ved at køre en stribe A/B splittest sammen med en konvateringsekspert.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 12:43
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Problemet du primært løber ind i med de mørke site-farver er at det meste tøj også på en eller anden måde er mørk eller farvet (dvs sjældent lyst), og derfor bliver det svært at skabe en kontrast og flytte fokuset over på produktet / tøjet.

Det er en hel simpel farvemæssig problematik som størstedelen af alle webshops (der ikke er designet af en professionel farveperson) laver. De bruger så mange kræfter på at få fokus på designet, at det skal være lækkert osv, når det i virkeligheden burde være designet på produktet der burde være i fokus.

Det bedste eksempel på hvordan det burde gøres ses hos www.apple.com hvor designet næsten er så banalt som det overhovedet kan være (hvidt i hvidt i lys gråt), men alligevel virker det super designet, fordi deres produkters design skinner så meget igennem og sørger for det reelle design på sitet. Ikke diverse krummelurer og elementer som ikke tjener noget formål i forhold til salgsbudskabet.

Samtidig har mørke farver en tendens til i vores vesterlandske kultur til at blive opfattet som tungt, trist og sørgeligt, da det især i skandinavien og nordeuropa forbindes med vinter, gråvejr, uhygge og død, hvorimod lyst og hvidt og lyse farver minder de fleste om sommer, glæde, forår, renhed, nyskabelse m.v.

Derfor er spørgsmålet mere hvem din kundegruppe er, for hvis du forsøger at sælge til weltsmertz-unge punkere og lignende, så er et mørkt design nok det rigtige valg fordi det sætter dem i den rigtige stemning, men er det derimod 28+ kvinder, så er det nok ikke så god en idé at sætte dem i en trist stemning samtidig med at du forsøger at få dem til at tage deres penge op af lommen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 16:53

Hej farveexperter!

Hvordan ser det ud i jeres optik med min GRØN RENGØRING. Jeg mener selvfølgelig at det passer til emnet, men passer det til min målgruppe som er erhvervskunder der skal vælge en leverandør til rengøringsservice i København. Oftest kvinder ml. 30 og 50 år der tager beslutningen i virksomheden.

BH

Lars

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 18:01

Hej Ulla!

Som Oscar skriver så skal du kigge på kontrasterne i din webshop!

Find en farve der henvender sig til din målgruppe!

Kan varmt anbefale dette link til at finde en god farve! Det giver i hvert fald stof til efter tanke!:

Hvordan påvirker farver kunderne!?

Held og lykke med dit farvevalg! Smid gerne et link her i tråden eller i en PB når du har fundet en farve der passer! Vil gerne se resultatet :)

Med venlig hilsen

Emil Lykkeskov

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 18:06

Hej Lars!

I mine øjne ser det ganske godt ud! Men jeg er nok ikke lige din målgruppe, så ser nok ikke på det på samme måde som din målgruppe. Tag evt. et kig på det link jeg postede lidt længere oppe i denne tråd! Det er rigtig godt, hvis man ved forstå hvordan farverne påvirker kunderne. Og hvilke farver man skal vælge afhængigt af ens målgruppe!

Et lille bonus fif: få lige gjort sådan så man kan trykke på din banner i din signatur! :D

Med venlig hilsen

Emil Lykkeskov

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 22:06
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)