Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Er der fremtid i modebranchen ??

Side 7 ud af 7 (67 indlæg)
Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ihvertfald tænkt mig at høre de lokale aviser efter, om de kunne tænke sig en historie at skrive omWink. En kæmpe drøm jeg har haft i så mange år, som nu (måske) bliver en realitet !!!

Rigtig god dag til alle I søde mennesker Smile.

Mvh. Helle

Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Feb 07
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Noget nyt, jeg har fulgt lidt med på sidelinien? Smile

Hairdiva extensions i Aabenraa giver dig flot langt hår, fylde eller reflekser!

Se mere på Facebook eller min hjemmeside www.hairdiva.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Har siddet og spekuleret om jeg skulle indtræde i debatten og vælger nu at gøre det. Allerførst så synes jeg jo generelt, at når folk vælger at føre deres drøm ud i livet så er det bare noget jeg støtter 200 % for det er der man mærker at man lever.

Har nu selv i de sidste mange år været leverandør til detail branchen, har mange gode bekendtskaber indenfor handel og i særdeleshed Bestseller. Og jeg tror ikke tiden er til du hopper på noget der minder om franchise og specielt ikke i dit område. Dette baserer jeg ud fra kendskab. Ikke hvad jeg kan læse mig til i Børsen og ved hjælp af tommelfinger regler.

Men uanset hvor skidt detail handlen går i øjeblikket så kan man aldrig andet end at blive fuldstændig inspireret når man læser om en ildsjæl. Jeg synes absolut også du skal kæmpe med næb og kløer for at nå dit mål. Kan kun støtte en der brænder for at yde den service som i DEN grad har forladt detailen. Bunken af ligeglade og intetsigende ekspedienter er med til at gøre dagligvarehusene en succes. For hvem vil ikke gerne betale for en god oplevelse? Kan du gi den Helle...? For så skal du nok lykkes med dit projekt.

Og så gør endelig som en tidligere har nævnt. Sørg for at styre dit indkøb med hård hånd. Husk leverandørerne skal have plads i DIN butik og ikke omvendt. Vær ydmyg, men fornuftig. Sørg for at have frie penge til express varer i sæson og vær varsom med udsalg og procent rabatter. Væn ALDRIG dit klientel til at kunne komme efter gule prisskilte, uanset hvad naboen gør. Lad servicen være din force og sørg for at nordjyderne ikke kan fiske bedre i miles omkreds.

Til allersidst...fokus på udgifter!! - lad dig ikke forblænde af knaldgode salgstricks og overvej seriøst om strømmen af annoncepladser i diverse oplandsaviser, modeblade og lokalsprøjter giver den ønskede effekt.

Der er mange faldgruber og overvej hellere en postgang for tidligt at det du brænder for, det der er din styrke skal være det du beskæftiger dig med og udliciter, ring til en ven ( eller professionel ), der kan klare det praktiske. Som regel brænder mange nallerne på at være en fantastisk sælger, men tror moms er noget man kan købe et nyt plankeværk for til sin have. Så brug dit netværk til det du ikke er så god til og så lad din sjæl brænde igennem i din butik. Det er der slaget skal stå. Nok om det.

Jeg håber selvfølgelig det hele bliver en realitet for dig og ønsker dig al held og lykke på din vej.

Jesper

PS: Når i nu står i entréen til modemessen i København og synes i skal have det hele med hjem, så husk på en ting...de kommer IKKE og sælger det for jer :)

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej JesperSmile.

Tusinde mange tak for din kommentar !! Det er så fedt at flere og flere kan høre at jeg VIRKELIG brænder for at få min egen tøjbutik !! Jeg VED at jeg kan give kunderne den bedste service og en hyggelig oplevelse i min butik. Og have det fedeste tøj i byen og de nærliggende byer !!! Og så ved jeg hvad trenden er og hvad de vil gå i. Jeg vil skifte giner HVER mandag, så de hele tiden får lyst til at komme ind og se tøjet..og selvfølgelig købe en masse fedt tøj !! Og samtidig snakke godt med dem, så de føler sig som noget særligt. For kunderne er i princippet mine arbejdsgivere! Uden dem, ingen penge !!!Og jeg ved at Bestseller har det de søger ! Jeg har selv købt Only, Vila og Pieces siden jeg var 13 år !! Og gør det stadig, selvom jeg nu er en moden kvinde Wink.

Jeg har valgt at bruge penge på revisor, da jeg ikke er stærk nok i den del..endnu. Men jeg vil lære det, så jeg får mere føling med butikken og tallene !! Jeg har tænkt mig at bruge Facebook, flyers og sms'er (kundeklub) m.m til at markedsføre mig. De unge læser IKKE de lokale aviser, så det er spild af penge. Derudover har jeg en veninde, som er frisør og som meget gerne vil være med til at lave modeshows og tøseaftener, så de kan få en hel make-over ! Hun vil også købe salonens "arbejdstøj" 6 gange om året. Og det er jo også reklame for mig, da frisør-pigerne jo er levende mannequinerWink.

Jeg har fundet ud af at jeg IKKE skal være franchiser, da det jo er mig, som ved hvad de vil gå i her i byen og nærområderne !! Og det er jo ikke fedt at have tøj til at hænge, som ikke kan sælges her ! Så mig kan de ikke prakke noget tøj på, jeg ikke ønsker.

Ved du om det er en god ide' at købe Bestsellers Softshop til jeans ?? Eller er det spild af penge i starten ? Den ser fed ud ! Jeg havde selv tænkt på at få fat i nogle europapaller, lægge en glasplade derpå og så lægge jeans'ene derpå. Tror det kunne se mega fedt ud, da det jo er lidt råt !

Nu hvor du har mange bekendtskaber indenfor Bestseller, kan du så ikke lige sige til dem at de skal give mig noget hjælp her i starten. Nå ja, og så lige fortælle dem at du tror på at jeg bliver deres nye superforhandler Wink.

Med venlig hilsen Helle

 

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er Smile.

Er der nogle af Jer, som kan svare mig på, om det lyder helt urealistisk med 200.000 kr til førstegangskøb, for at fylde en tøjbutik op på 100m2 ?? Og hvor meget skal man ca. bruge pr. gang man køber ind efterfølgende ? Der er 8 kollektioner/året. Jeg har fået lavet et forløbigt budget ved revisor. Vil bare lige sikre mig at det er realistisk.

Hvor mange penge KAN man starte en butik op for, hvis man køber brugt og billigt inventar ??

Håber I vil svare tilbage.

På forhånd tusinde tak.

Mvh. Helle

Fra Vejle
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Har svaret på PB Wink

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej det er altid muligt at beregne sig til en fiasko - hvis alt udvikling i en virksomhed skulle styres af en bankmand eller revisor så havde vi stadig brugt fjerpen og kørt i hestevogn 

Jeg har lige købt flæskesvær ........ hos en slagter som efterberegningen skulle være en fiasko

 

Beliggenhed: dårlig 

opland : dårligt 

Annoncering : ingen 

Åbningstider: Onsdag-torsdag-fredag og kun til kl 17,00

Og hvorfor er der så altid kunder ?  det er noget med gode varer, kundebetjening, gode tilbud, bredt udvalg.

du kan trække kunder fra andre byer med gode tilbud, varer og aktiviteter, som en har foreslået ex noget med makeup - måske at dem som venter på at komme til frisøren 

får rabat eller kaffe etc så de bruger tiden hos dig, tænk på at lave noget som trækker folk til længere fra.

 

 

 

 

Side 7 ud af 7 (67 indlæg)