Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Er der fremtid i modebranchen ??

Side 6 ud af 7 (67 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Martin :

Med 4000 indbyggere så vil jeg jo også mene indbyggertallet er godt nok til at det vil kunne lykkes. 

Go for it !

4000 indbyggere er altså ikke ret mange :·)

Jeg skal ikke kunne sige om der er basis for en butik - men du lyder i hvert fald til at brænde godt for det :·)

Har du overvejet at gå sammen med nogle andre - således at I kan lave 3-4 butikker på eet stort sted? Sådan at I kan tiltrække folk fra oplandet med det brede og spændende udvalg. Det kunne eksempelvis være en som har sko, en som har brugskunst og måske makeup veninden du har. Altså et multihus som folk vil køre langt efter. Hver jeres private butik samlet i eet mega stort lokale.

Her kan man så skabe en lækker stemning i nogle gamle charmerende lokaler - lave foredrag - intimkoncerter - kaffehjørne etc. Altså give folk en oplevelse. Rigtig god mund til mund reklame.

Jeg tror det er noget ala dette, som butikkerne skal tænke i, hvis de skal klare konkurrencen fra de store byer og centre samt ikke mindst nethandelen.

Der er masser af fordele: Billig husleje, gratis og nem parkering, kolleger, sparring og energi, flere til at løfte markedsføringsomkostninger etc.

Nå, men det var bare en tanke ;·) Held og lykke med det hele.

 

 

Må indrømme jeg ikke lige har læst de resterende indlæg, og derfor kan det godt være mit svar allerede er kommet eller lign. (Bær over med mig). 

Men baggrunden for at jeg mener 4000 er nok til at skabe en bæredygtig forretning, er primært at "der hvor jeg kommer fra" ved jeg at en by med 6000 indbyggere har 2 smykkehandlere, 4 tøjbutikker, osv. osv. osv. 

Selvom 4000 indbyggere måske ikke lyder af meget, så skal man huske på at der også er et opland. Langt hen af vejen er det et spørgsmål om at få opbygget et godt forhold til en række kunder, så man får en tilbagevendende gruppe af kunder - specielt når det foregår i et lille samfund. 

Det er en super god ide at ligge flere butikker sammen på den måde, men samtidig skal man nøje overveje om synergi-effekten er stor nok til at bære det krav der vil være om øget indtægt. Derudover så har man altså lige pludselig et langt højere krav pr. kunde i forhold til omsætningen. Igen skal man så også spørge sig selv om man er villig til at ligge en så stor del af ens forretning i hænderne på andre - dermed sagt at hvis kunderne føler de får dårlig service i en del af forretningen skal det nemt skabe en domino effekt hvor de andre forretninger i forretningen også bliver ramt deraf. 

Nøglen til at få succes i et mindre samfund er i høj grad baseret på dig selv som person, hvilken status du har i samfundet og hvor flittig og dygtig du er til at at skaffe kunder. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Gode pointer.


Nu skal man så bare huske på at hvis man ser en lille fin biks fra gaden, så kan der godt foregå mere end man regner med bagved. Jeg har i hvert fald kendskab til butikker der ligner noget der bare MÅ gå nedenom og hjem snart. Det kan så vise sig at de i virkeligheden er distributører for et rimeligt stort netværk.

Nu har jeg så tjekket op på trådens nuværende  butikker. Der skulle være fire i den by, hvis man skal tro kilden. Kun en af butikkerne havde en aktiv hjemmeside, men den ligger så til gengæld så tæt op ad det beskrevne koncept.

Dermed så ikke sagt at det er dødsfødt. Hvis det er sløvpadder hele bundtet og hun er så god til at sælge som jeg tror, så ser jeg nogen gode muligheder - hvis ikke en alt for optimistisk budgetlægning ødelægger det hele.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er sådan lidt 2 aspekter i det ovenstående indlæg, først og fremmest er det jo super godt at du har styr på konkurrenterne på den måde - og derigennem også selv er bedre rustet til at starte dit eget. 

Men ved siden af vil jeg da også lige gøre dig opmærksom på at det er et offentligt forum, så i og med du skriver butikkens navn er der god sandsynlighed for at ejeren kommer til at læse indlægget før eller siden. :)

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Ups..det er rigtigt..det var dumt af mig !!!!!!!!Embarrassed

Jeg ved/tror ikke at hun er herinde, da hun ikke interesserer sig for at dygtiggøre sig. Og aldrig har undersøgt, hvad det vil sige at være selvstændig ! Desværre ! For så kunne hun sikkert have haft en sund forretning. Jeg er ihverfald blevet klogere på rigtig mange ting ved at bruge Amino og 100svar.dk og mange andre sider om iværksætteri.

Tusinde tak for dasket over snuden..det var berettiget !!!!!

Mvh. Helle

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Juul:

Hej Martin.

Ups..det er rigtigt..det var dumt af mig !!!!!!!!Embarrassed

Mvh. Helle

Du kan jo let gå ind og rette i de forskellige svar Big Smile, det er vist kun allerførste indlæg der ikke kan rettes...

Men dumhed er med til at skabe resultaterne... Det er lidt ligesom et hvert nej gør vejen til et ja kortere...Der er ingen der ved hvor mange gange vi skal dumme os eller fejle, spørgsmålet er blot om man vil give op eller kæmper videre og "udnytter" og lære af sine fejl...Jeg har da i hvert fald fejlet mange gange, og gør det stadigvæk...ggg...

Jeg håber det går fremad med dine planer Stick out tongue

Mvh.

Martin

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'erSmile

Vil bare lige fortælle at jeg har været i Væksthuset og hos revisor..og de er begge begejstrede for min forretningsplan og imponeret over hvor meget jeg brænder for min drøm !! Så der sker lidt Smile

Håber at jeg snart kan skrive, hvornår min butik åbner !!!

Og igen...tusinde tak fordi I er så søde til at kommentere på mine indlæg !!

Mvh. Helle

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Juul:

Hej Amino'erSmile

Vil bare lige fortælle at jeg har været i Væksthuset og hos revisor..og de er begge begejstrede for min forretningsplan og imponeret over hvor meget jeg brænder for min drøm !! Så der sker lidt Smile

Håber at jeg snart kan skrive, hvornår min butik åbner !!!

Og igen...tusinde tak fordi I er så søde til at kommentere på mine indlæg !!

Mvh. Helle

 

Tillykke!

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Stærkt gået Big Smile Yes

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, husk at skrive dagbog! Det ku' jo være, at det kunne blive til en solstråle-blog, som andre kunne få glæde af...

Side 6 ud af 7 (67 indlæg)