Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Norge - salg til personer og virksomheder i Norge

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det kan godt være det her er et dumt spørgsmål.

Jeg ønsker at sælge tjenesteydelser i Norge (det hele kan ordnes via e-mail), men hvordan gør jeg det i praksis?

Kunden vil jo gerne betale i norske kroner, men jeg har ikke en norsk bankkonto.

Og hvad gør jeg med moms og faktura?

Jeg er momsregistreret i DK, men ikke ditto i Norge.

/ Anders

Fra Videbæk
Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 13:44

Når han overfører til dig med bankoverførsel, så bliver beløbet automatisk omregnet til DKK. (dvs. han overfører bare pengene til din danske konto).

Når han bestiller noget fra dig, så sender du ham bare en faktura med dansk moms osv.

Mvh Mejner

Mejner Therkildsen

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Skrevet kl. 13:58

Der er tale om meget små ordrer, så der er ikke plads til gebyrer for veksling oa.

Fra Videbæk
Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 14:10

Der burde ingen gebyrer være? Hvertfald ikke hvad jeg ved af! Når jeg overfører penge til udlandet betaler jeg et vist beløb(vel 30kr). for udlandsoverførsel. Og så får modtageren hele beløbet uden nogen form for gebyrer osv. I deres egen valuta vel og mærke.

Mvh Mejner

Mejner Therkildsen

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Skrevet kl. 14:23

Hej Mejner,

Nogle gange vil der være tale om en faktura på 140,-. Gebyrer vil jeg derfor helst slippe for.

Måske skulle jeg bare kontakte DDB og forklare dem sammenhængen.

Bare til sammenligning betaler jeg $30 hos DDB og $15 hos min amerikanske bank (Wachovia/Wells Fargo) for overførsel af dKr. til USD.

/Anders

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 15:27

Anders:

Opret en Paypal konto og lad dine Norske forbindelser betale denne vej, det er det billigste.

Det er ikke noget problem at betale til din Danske konto men det vil koste dig Kr. 30,00 pr. overførsel i Danske Bank (bruger det selv)

Til småbeløb er Paypal genial - ikke gratis men genial.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)