Jeg har i flere år gået med en drøm om at have mit eget. Helst gerne noget der ikke kræver det helt store varelager. Mit hovede er nogle gange ved at eksplodere over, hvordan jeg bedst muligt griber projektet an. Jeg synes at jeg læser og læser i alt muligt for at forberede mig. Så der helst ikke skal mistes for meget, økonomisk.
Jeg er nået dertil, hvor jeg ved at jeg gerne vil have en wepshop, men produktet, eller den service der skal ydes, skulle jo helst gerne være unik.
For at gøre en meget lang historie lidt kortere, så er mit egentlige spørgsmål: Hvordan kommer jeg nemmest i kontakt med folk der har en føling på hvad tendenserne er i udlandet? Det kunne være i Kina eller USA.
Selvfølgelig er det godt at finde ud af hvad der rører sig i udlandet, da det ofte også ville kunne introduceres i Danmark, hvis man ellers har det rette setup til at få det indført.
Mit råd går blot på at du skal finde noget du interesserer dig for, også se om du ikke kan drive en forretning ud fra det. Du vil let komme til at gå død i arbejdet med en webshop, hvis ikke det emne du vælger ikke interesserer dig.
Mange tak for dit svar :) Det er super lækkert at få noget god feedback :)
Jamen det ville være meget dejligt, hvis der ville komme flere kontakter ud af denne tråd. Jeg havde egentlig også tænkt mig at oprette en LinkedIn profil, i håb om at kunne danne mig et bredere og bredere netværk med tiden.
Dropshipping har jeg endnu ikke hørt om, men jeg vil helt sikkert kigge nærmere på det. Om ikke andet, så er det i hvert fald en mulighed.
Det er et rigtigt godt råd at komme med, og tro mig det har længe kørt i mit hoved. Men jeg har "desværre" en del ting som der interessere mig. For at nævne et par ting
-Biler -IT -Tekniske produkter -Papegøjer
Ja jeg ved godt at Papegøjer måske er lidt "out of topic" Men alligevel... :)
Da jeg til daglig arbejder i detailhandel, og har gjort det de sidste 12 år, tror jeg ikke ligefrem at jeg vil gå helt død i en webshop. Men jeg kan sagtens følge dig.
Hvis du søger mod udlandet helt til kina er dropshipping nok lidt svært, du får ihvertfald svært ved at leverer til en god pris og indenfor et par dage. Hvad med at finde noget herhjemme til at starte med og når forretningen går godt, så kigge ud i den store verden?
Ja jeg ved godt at Papegøjer måske er lidt "out of topic" Men alligevel... :)
Hej Daniel
Det var godt nok længe du har gået med overvejelser, hvordan kan det være det ikke er blevet til mere end blot tanke? Jeg syntes lidt der skal smides et Martin Thorborg link ind her: http://www.youtube.com/watch?v=IBE-qloth7M&feature=player_embedded
Biler, IT, teknik eller papegøjer...betyder det er at helst skal være i disse brancher...
Ville have sendt dig en privat besked, men den er ikke aktiveret. Så derfor får du Thorborg's video her.
Alle der vil være selvstændige kan med lethed blive præsenteret for nogle ideer som måske kan være den rigtige. hvor mange har du talt forretningsmuligheder med?
Mange tak for dit indlæg. Men jeg tror at du har misforstået det lidt. Jeg ønsker ikke at sende varer til Kina eller lign. Jeg ville evt. Kigge på trends eller produkter der endnu ikke er kommet til Danmark endnu, og så evt. Få en samarbejdsaftale i hus. Men det er slet slet ikke sikkert at det er den vej jeg vil gå... Jeg prøver bare at gøre mere ved de tanker omkring, egen virksomhed, end blot at holde dem i mit hoved. :) ellers bliver jeg nok lettere rundtosset :)
Mener bare at hvis du tager varer hjem fra kina, bliver du nødt til at have et varelager. Da det godt kunne være både svært og dyrt at have dropshipping aftale med et firma i f.eks. kina. Men hvis du ikke vil have varelager så var dropshipping herhjemme måske en ide. Det var det jeg mente, håber du forstår mig nu :-)
Kan godt forstå du gerne vil ud med det, så bare kom :-) Jeg har altid en masse ideer i mit hoved, så kender det godt selv. Så er det jo godt at der er et sted som amino, hvor man kan skrive med andre som har det ligesom én selv.