Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken uddannelse?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er :)

 

Jeg har bestemt mig for, at starte på universitetet/eller lign. efter sommerferien.

 

Jeg har en enorm interesse for det, at tjene penge på nettet - på trods af jeg stadig er ny i branchen.

 

Ved at oprette denne tråd, håber jeg på, at kunne finde nogle med erfaring inden for uddannelser i genren.

 

Til daglig er jeg bosiddende i Aalborg og derfor vil det være ideelt, ligeledes at tage en uddannelse i byen - men, er der nogle der kan overbevise mig om, at det er værd at flytte, så gør jeg det gerne uden yderligere betænkninger!

 

Jeg har i Aalborg bl.a. kigget nærmere på følgende:

http://www.ucn.dk/Forside/Uddannelser/E-konceptudvikling.aspx
og
http://studieguide.aau.dk/Uddannelser/Uddannelse/informationsteknologi-%2837305%29


Dette er bare 2 af mange uddannelser inden for denne branche her i Danmark, men da jeg kun lige er gået ud af gymnasiet sidste år - vil noget brugbar vejledning her på Amino være prisværdigt. (har forsøgt med studievejledere, men henviser selv til folk med uddannelseserfaring inden for branchen).

 

Med denne tråd er jeg ikke interesseret i at høre, at man kan lære alt sammen ved selv at studere sig til informationen. Dette skal sikkert nok passe, men nu har jeg taget den sikre løsning og besluttet mig for at tage en uddannelse og derfor håber jeg på, at kunne opnå noget brugbart ud fra denne tråd.

 

PÅ FORHÅND MANGE TAK, til de som skulle afsætte tid til at hjælpe en forvirret ung mand.

 

//Carhartt

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil tjene på nettet kan du være mere præcis?
Der er mange områder, er det egen webshop, affiliate, SEO, Optimering osv.

Hvad er dine evner fra 1 til 10 hvor 10 er bedst.
Det nytter intet at anbefale en uddannelse som er alt for nemt, hvis du allerede kan det emne.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay, det var nok liiige lidt for bredt formuleret.

Men altså, er som nævnt ny i branchen. Dette vil sige jeg ikke har store evner inden for noget specifikt, men gerne vil have det.

Indtil videre har jeg tjent mine penge på affiliate og adsense, men svært på nuværende tidspunkt at sige konkret hvad jeg gerne vil have en uddannelse inden for.

Er godt klar over det vil hjælpe jer derude, til at give noget mere konkret vejledning - men som 20-årig er jeg bare ikke på nuværende tidspunkt i stand til, at give så præcist et svar.

Jeg ved bare at jeg synes det er enormt interessant, at tilegne sig viden inden for forskellige metoder til at tjene penge online.

 

 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke bare give den gas med affiliate og adsense de næste par år og se om du kan bygge en forretning op?

Hvis du bor hjemme eller du kan leve af en SU, så vil det ikke tage dig mange timer, at tjene penge nok til at have det sjov og tjene mindst det samme som SU'en giver via affiliate og adsense og da slet ikke hvis du bruger fuldtid på det.

Hvis det ikke kan lade sig gøre, så kan du altid tage en uddannelse og til den tid kan det også være, at du har fundet ud af, hvad det faktisk er du vil med dit liv og hvilken retning det skal tage.

Mvh

Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjo, det kan du sige - men, nu er det sådan at jeg har besluttet at jeg vil tage en uddannelse.

Jeg har bare svært ved specifikt, at finde ud af hvilke deciderede muligheder der egentlig er?

Føler bare man bør snakke med nogle kyndige folk som ligger tættere på emnet end studievejlerede, som er mere overordnede (ikke et ondt ord om dem).

- Jeg kan læse om en masse spændende uddannelser inden for det jeg interesserer mig for, men jeg har bare svært ved at gå dybere ind i det. Hvilken én uddannelse dækker hvad?, hvad kan man blive med uddannelsen?, hvordan adskiller de forskellige uddannelser sig fra hinanden?

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du hørt om Ug.dk ?

 jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med Webintegrator?, du skal ikke finde praktik plads og det er venligt for nybegyndere.

Selve uddannelse er god på den måde at hvis du arbejder effektivt kan du sidde og arbejde på dine egne projekter i skoletiden.
Dette er normalt accepteret af diverse lærere da det er relateret til uddannelsen.

Jeg er selv på Webintegrator og har udviklet en del ting imens jeg er på vej mod slutningen af uddannelsen.

Selve uddannelsen tager ikke mere 1 år og 9 måneder.
På den anden side vil du have evner indenfor HTML, CSS, PHP, design, iværksætteri, Produktudvikling og mange flere.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Smith:
På den anden side vil du have evner indenfor HTML, CSS, PHP, design, iværksætteri, Produktudvikling og mange flere.

Hvis han er fra Aalborg vil undervisningen foregå i .NET (med Web Form vil jeg tro). Nu ved jeg ikke hvordan den er, hvor du tager den, men jeg tog Web-Integrator i Århus og jeg der kan jeg bestemt ikke anbefale den. 

Vi lærte ASP.NET med web forms og i VB.NET, det er først for nyligt at de er gået over til C#. Min erfaring siger mig at de halter langt efter erhvervslivet, så når du er færdig med uddannelsen skal du først til, at gøre dig attraktiv for virksomhederne.

Iværksætteri undervisningen var til gengæld ganske udmærket. 

@Carhartt

Jeg ved ikke om de har Informationsvidenskab i Aalborg, men jeg har i hvert fald hørt en masse godt om den i Århus, og mit indtryk er at du får en masse gode kompetencer til at udvikle nye koncepter. Den handler meget om innovation, så du får en bred viden om at udvikle online produkter f.eks.

Ellers er der uddannelser som datalogi, ingeniørhøjskolen, men det afhænger selvfølgelig af, hvor teknisk du er (og har lyst til at være) :-)

Men held og lykke med søgningen!

Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene, det giver stof til eftertanke. De har ikke en uddannelse i Aalborg som præcis hedder Informationsvidenskab, men mange som lader til at minde meget om den de har i Århus - og nu er det skam heller ikke fordi at halvandens time kørsel i bil, skal afholde én fra at vælge uddannelse.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)