Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra enkeltmands til Holding + datter ApS

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Eksperter,

Jeg har i dag et enkeltmandsfirma og overvejere at lave et Holding + Datter ApS.

Jeg ønsker ikke at konvertere mit enkeltmands firma til det nye Datter ApS, da jeg ønsker at "starte på en frisk" i det nye ApS.

Er det muligt?

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 11:46

Hej,

Ja du kan godt stifte Holding + datter og drive selskab fra disse, men vælger du at gøre det indenfor samme branche som dit nuværende enkeltmandsvirksomhed skal du være opmærksom på at der skal lave en overdragelse af kunder (goodwill) i forbindelse med det nye projekt.

Grunden til dette er at det ellers vil kunne give problemer i det øjeblik SKAT få kendskab til dette og dermed vil kunne lave en skønnet beregning af det overtaget kunde potientiale.

Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Tilmeldt 22. Oct 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:49

Koster det noget?

Er det besværligt?

Er der nogen problemer i det?

Tak...

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 12:01

Hej Morten,

Hvis han så vælger at omdanne sin enkeltmandsvirksomhed til holidng+datter, hvad vil der så ske med en evt. mellemregning (hvor enkeltmands skylder privat person penge)?

Mvh

Christian

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 12:11

Hej Christian,

Hvis omdannelsen sker som skattefrit og mellemregningen er lige årets inskud (tvivler) vil dette tillægges egenkapitalen ved en omdannelse som en overkurs. Hvis det er en mellemregning i VSO vil denne kunne fritages fra egenkapitalen og medtages som en mellemregning (stiftertilgodehavende)

Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 12:19

Hej Morten,

Tak for svar.

Årets indksud skal forståes som?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)