Hej håber i kan hjælpe mig lidt her på fantastiske amino. Jeg står og har brug for at få produceret og solgt et brætspil, hvor jeg tænker på at bruge junapak til produktionen, men bagefter skal man jo også lige have det solgt. Så spørgsmålet er: 1. Hvordan får man det ud i bogbutikker, supermarkedet og legetøjsbutikker, spørger man dem bare, giver en demo? 2. De fleste butikker får bragt ud engang imellem, hvor alle varer kommer på een vogn, kan man få sit produkt leveret via disse selskaber? Hvad hedder de og hvor finder jeg dem? Det ville være super hvis I kunne assistere med lidt information og gode råd her. Selve brætspillets komponenter minder om settlers pakkens indhold, jeg har sat noget info ind for neden, men det er mest til de nysgerrige (mail til producent): Projekt Jeg har brug for at få produceret en spilæske med: - Termoformet plastikindlæg - Spillekort (ca. 60 typer, ala pokemonkort) - Spilleplade
(Enkelte hexagoner og plader af flere hexagoner, 5-10 hexgon billeder) - Om muligt spilbrikker (Strategobrik form/funktion – kun en farve f.eks. mørkegrøn) - Hvis I
ikke laver den slags brikker, kan I så lave klistermærker, som i lego legetøj, der
kan sættes - Standard
kvadratisk kvalitets spilæske som set i butikker ca. 40*40*10 cm (Hvor mange
px/cm - Billigere papæsker,
ala jeres guldchokoladeæsker, med tyndere indlæg og påtrykt farvegrafik på Hvad ville jeres priser være for at sætte disse ting i produktion? Hvad ville prisen være pr. stk herefter med følgende antal elementer i pakkerne?
|
Hej Martin
Det lyder som et rigtigt spændende projekt. Vi producerer selv brætspil i Kina, bla. Danmarks voksenspil 2009, og jeg har en god indsigt i produktionen.
Det er ikke billigt at udvikle et nyt spil, især plastik brikker kan koste lidt i starten ved da sprøjtestøbnings forme er lidt dyre. Det er en god ide at få udviklet en prototype og finde nogle salgskanaler før du springer ud i masseproduktion, prøv f.eks. at kontakte gameinventors.com de kan sikkert hjælpe dig igang.
Med venlig hilsen
Lars Kristensen