Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brætspil produktion/salg

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 03:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej håber i kan hjælpe mig lidt her på fantastiske amino.

Jeg står og har brug for at få produceret og solgt et brætspil, hvor jeg tænker på at bruge junapak til produktionen, men bagefter skal man jo også lige have det solgt. Så spørgsmålet er:

1. Hvordan får man det ud i bogbutikker, supermarkedet og legetøjsbutikker, spørger man dem bare, giver en demo?

2. De fleste butikker får bragt ud engang imellem, hvor alle varer kommer på een vogn, kan man få sit produkt leveret via disse selskaber? Hvad hedder de og hvor finder jeg dem?

Det ville være super hvis I kunne assistere med lidt information og gode råd her.

Selve brætspillets komponenter minder om settlers pakkens indhold, jeg har sat noget info ind for neden, men det er mest til de nysgerrige (mail til producent):

Projekt

Jeg har brug for at få produceret en spilæske med:

- Termoformet plastikindlæg

- Spillekort (ca. 60 typer, ala pokemonkort)

- Spilleplade (Enkelte hexagoner og plader af flere hexagoner, 5-10 hexgon billeder)
  ca. 45*45cm spilleplade, eventuelt samlet af flere stykker
  ca. 30 enkelte hexagoner
  (Se eventuelt vedhæftet dokument, der er nogle grafiske eksempler)

- Om muligt spilbrikker (Strategobrik form/funktion – kun en farve f.eks. mørkegrøn)

- Hvis I ikke laver den slags brikker, kan I så lave klistermærker, som i lego legetøj, der kan sættes
  på brikker produceret andetsteds? (18 typer billeder til brikkerne)

- Standard kvadratisk kvalitets spilæske som set i butikker ca. 40*40*10 cm (Hvor mange px/cm
  printer I med?)

- Billigere papæsker, ala jeres guldchokoladeæsker, med tyndere indlæg og påtrykt farvegrafik på
  fronten (Til 10-50kr.-udviddelsespakker)

Hvad ville jeres priser være for at sætte disse ting i produktion?

Hvad ville prisen være pr. stk herefter med følgende antal elementer i pakkerne?

Element i standardæske

Antal i pakke

1

Spillekort

15-25

Spilleplade

1 (se beskrivelse ovenfor)

Spilbrikker

~40

Æske

1

Element i udviddelsesæske

Antal i pakke

Tyndere indlæg

1

Spillekort

~3

Enkelte hexagoner til spilleplade

~4

Spilbrikker

~3

Simplere æske

1

Bitcoin kort - BlochsTech.com

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 03:48

Hej Martin

Det lyder som et rigtigt spændende projekt. Vi producerer selv brætspil i Kina, bla. Danmarks voksenspil 2009, og jeg har en god indsigt i produktionen.

Det er ikke billigt at udvikle et nyt spil, især plastik brikker kan koste lidt i starten ved da sprøjtestøbnings forme er lidt dyre. Det er en god ide at få udviklet en prototype og finde nogle salgskanaler før du springer ud i masseproduktion,  prøv f.eks. at kontakte gameinventors.com de kan sikkert hjælpe dig igang.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Fra Hillerød
Tilmeldt 27. Jan 09
Skrevet kl. 17:32

Jeg tænkte på at bruge træbrikker da producenten i så fald "bare" skal omprogrammere en CNC maskine eller måske bruge brikker fra allerede eksisterende produktion (strategobrikker ville kunne bruges), hvad siger du til de ideer?

Med hensyn til distribution har jeg kig på IndeksRetail, Nordisk Bogcenter og HCM Kinzel, men jeg ved ikke om de to første distribuerer spil.

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 05:44

Hej Igen

Et lidt sent svar kan jeg se, det kan være du allerede nu har fundet ud af at det er rigtigt dyrt at lave alle de træbrikker. Jeg vil nok forslå som du selv nævner at lave en plastbrik og sætte klistermærker på dem, det tror jeg bestemt er den billigste løsning. 

Hvis du har alt design, beskrivelser og tegninger klar vil jeg gerne sende det over på kontoret og få lavet pris på dit spil,  så har du et sammenligningsgrundlag du kan bruge i det videre forløb.

Med venlig hilsen

Lars

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Fra Hillerød
Tilmeldt 27. Jan 09
Skrevet kl. 23:44

Jeg har fået nogle svar tilbage fra junapack der står for mange af spillene i Danmarks butikker og umiddelbart mener jeg at projektet er for dyrt for mig at starte op, uanset pris på brikker. Ellers mange tak for tilbuddet.

Det er desuden mit indtryk at selvom der sælges mange spil så er det stadig bøgerne bogbutikkerne tjener på, hvilket nok skyldes lavere profitmarginer på spil.

Selv uden brikker er vi over 65.000 for 1000 spil, og selv det er meget at fyre af uden nogle garantier især når man er på SU.

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 06:12

Ja  det er bestemt ikke billigt at kaste sig ud i den slags projekter,  du skulle prøve at finde nogle der ville være interesseret i dit spil og måske en rig onkel der havde lyst.  

Jeg syntes desuden 65 Kr. er lidt dyrt for en æske med 60 spillekort, 1 spilleplade og 4 hexagoner, men det koster den slags jo i Danmark.  Prøv at send dine beskrivelser og designs til mig,  så kan jeg lave et prisoverslag der sikkert er lidt lettere at have med at gøre.

Mvh

Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:45

Lars:
Jeg vil nok forslå som du selv nævner at lave en plastbrik og sætte klistermærker på dem, det tror jeg bestemt er den billigste løsning. 

Jeg fik engang lavet nogle special-terninger af bakelit. Symbolerne var påtrykt med tampon-tryk, og det fungerede fint. Ved ikke, om det var en dyr løsning, men jeg kan give dig en reference, så kan du selv undersøge, om vedkommende stadig trykker, og hvad det koster.

Fra Hillerød
Tilmeldt 27. Jan 09
Skrevet kl. 18:02

Det ville være meget interessant at vide.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:15

Exelco

Birgitte Nielsen

Aarslevvej 7

4200 Slagelse

Tlf 03 56 72 00

Telefonnummeret er selvfølgelig helt hen i vejret. Det går tilbage til 2001, men du kan jo prøve...

Fra Hillerød
Tilmeldt 27. Jan 09
Skrevet kl. 16:31

Mange tak :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)