Jeg har skrevet til forskellige tøjfabrikanter i Kina gennem alibaba.com. Der er nu to der har svaret mig og som gerne vil sende mig nogle vareprøver. Jeg vil jo gerne sikre mig inden at kvaliteten er i orden. Jeg åbner en tøjbutik samt webshop til sommer og har allerede kontakt med nogle danske forhandlere. Der er masse af smart børnetøj at hente i Kina, men det er egentlig ikke det der er mit formål. Jeg ønsker bare at købe nogle af mine basisvare der. Undertøj, bodystockings, natdragter mm., som jeg så til gengæld også kan sælge rigtig billigt. Men er det dumt at starte på, når man ikke ønsker store mængder tøj? Hvad med told/Skat er der masser af ekstra papirarbejde i det? For at de kan sende disse prøver til mig, skal de bruge mit UPS/TNT kontonr. Sådan et har jeg jo ikke endnu. Hvad er bedst/billigst at vælge?
Jeg er ret grøn på dette område, så må lige forstå det rigtigt:O) Er I en slags mellemled, dvs. jeg ikke selv skal få det hjem fra Kina og dermed slipper for den del med told og Skat?
Hvorvidt ideen holder eller ej, handler mere om din vilje bag - Der er meget konkurrence på børnetøjsmarkedet :-) Men ellers kender jeg ikke så meget til det.
Mht. afhentning på sigt, så ville jeg kontakte et speditionsfirma, som kan hjælpe dig. Afhængigt af mængde er der fordele og ulemper ved de forskellige firmaer rent pris- og servicemæssigt :-)
Hvis du kun skal hente en vareprøve, så kunne Bring eller Budstikken måske være en ide? Alternativt kan du selv oprette et kundenummer hos UPS/TNT på deres respektive hjemmesider. Ellers kunne DHL eller Fedex være en mulighed.
Udover at de afsender forsendelsen til dig, så kan du selvfølgelig få speditionsfirmaet til at stå for afhentningen :-) Det fungerer rigtig godt og du kan følge pakken på nettet hele vejen, uanset hvad du vælger af kurérselskaber.
Har du flere spørgsmål, så må du meget gerne kontakte mig.
Det er gennem vores arbejde med kontrol af kvalitet for danske firmaer der køber deres tøj i Kina jeg har mine kontakter.
Vi agerer ikke mellemled, men sikrer bare at du får den rette vare, i den rette kvalitet, til den aftalte tid.
Selve import delen kan godt virke tung i begyndelsen, men de penge du kan spare ved at sætte dig ind i sagerne og håndtere told og skat selv vil du helt sikkert kunne bruge andre steder. Specielt som nystartet, i en branche hvor du vil opleve benhård konkurrence.
Vi kan hjælpe dig med at folk ikke "snyder" dig i Kina - samt give dig nogle kontakter der efter vores erfaring er til at stole på.
Du er velkommen til at skrive til mig, og vi kan få en snak om detaljer.
Der er ikke det store arbejde med told/skat, når de får tilsendt varerprøver hvis afsender bare husker at skrive at det er en prøve. Du skal dog huske at være import/export registreret, det er blot et felt som skal afkrydses da du gik det CVR nummer.
Hvis du ønsker rigtig billigt basisvarer, skal du ikke forvente at få det fløjet ind med fly (fragtpriserne er alt for høje). Du skal derfor have det med skib (sejltid 30-45 dag) og for at få fragten ned skal du så have en vis volume. Her skal du blot finde en speditør som kan håndtere det hele. Der er flere at vælge imellem, vi har anvendt PrimeCargo de sidste år, men der er f.eks. også blandt mange BlueWater eller DSV. Du kan helt sikkert også finde nogle flinke amino'er som kan håndtere hele fragten incl alt papir arbejde.