Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken selskabsform skal jeg benytte? Fordele og ulemper ved et SMBA?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften allesammen.

Jeg er en 20 årig, jurastuderende fra KBHs Universitet, der har en (synes jeg selv) super god idé. Jeg vil ikke gå i detaljer, men det kommer til, at være en webvirksomhed.

Jeg har de sidste 8 måneder arbejdet på min idé og har fået udviklet produktet meget, især vha. rådgivning fra en konsulent fra min kommune. Vi aftalte i fællesskab, at det nok var bedst, at starte en enkeltmandsvirksomed, eller hvis jeg finder en forretningspartner, et interessentselskab, men efter at have læst om et SMBA (Selskab med begrænset adgang), synes jeg at det lyder rimelig fordelagtigt.

Jeg er på baggrund af dette kommet meget i tvivl, da det lyder som om, at SMBA gør, at man kan betale færre penge i skat, samtidig med at man kan adskille sin privatøkonomi og erhvervsøkonomi, således at evt. kreditorer i tilfælde af konkurs, kun ville kunne gå efter firmaet - ligesom ved et ApS.

Det er på baggrund af dette, at jeg skriver, da jeg vil høre om der er nogle af jer der ved noget mere om SMBA eller om jeg bare skal holde mig til enkeltmandsvirksomheden.

Jeg takker på forhånd.

Med venlig hilsen
Afromous

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Vi har selv 4 SMBA`er, og når SMBA`et er stiftet lovligt og kører lovligt, er der

ingen problemer.

Prøv at søge lidt på SMBA tråde her på Amino...har været berørt mange gange.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)