Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP, hvordan får vi fat i start kapital??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Skibby
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min mand og jeg arbejder på at starte en privat daginstitution, og vi har bygningerne i tankerne, men banken er ikke låne villig, hvor kan vi finde eventuelle investorer og hjælp??

Bygningerne er delt, så der både er privat bolig og erhvervsbygninger.

Håber der er nogen der har guldkornetWink hvis du/i vil vide mere har vi masser af pædagogisk materiale og lokale indretning osv.

Hvis du har en million i overskud, så er vores projekt helt klart værd at skyde penge iStick out tongue

Mvh maria

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:20

Maria:

Hvis du har en million i overskud, så er vores projekt helt klart værd at skyde penge iStick out tongue

Hej Maria,

Så nemt er det nok ikke lige at låne penge. Tror klart det er et projekt som en bank vil være bange for - hvis i fx ikke omsætter nok etc.

Hvor godt materiale har i givet banken? Har i udarbejdet forretningsplan, SWOT, eventuelt pre-tilmeldinger fra interesseret forældre osv ?

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 08:58

Bankerne efterspørger en forretningsplan, men ikke en decideret SWOT analyse. Derudover vil de gerne have et likviditetsbudget og et driftsbudget der er godt underbygget... men som Jannik siger, bliver det ret svært at støve den slags penge op til at starte med. Hvad skal I bruge en million til? I behøver jo ikke nødvendigvis selv eje bygningen. Jeg synes I skal tænke over om det ikke kan lade sig gøre for et mindre beløb og så gøre forarbejdet ordentlig!. De dokumenter i sender til bankerne skal være ordentlig udfærdiget..

Jeg hjælper bla. selvstændige med at lave de dokumenter og gå til banken..

Du må gerne skrive en PM hvis du har nogle spørgsmål!

Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 08:32

Hej Maria,

Et budget er jo godt, men jeg kan ikke tror I har brug for 1 mio. i startkapital.

Har I forresten snakket med kommunen? Er der "kunder" til jer?

Selvom I er en privat institution får I jo tilskud fra det offentlige. Så hvis hvert barn koster 6.000 i udgifter for jer, så må I jo trække tilskuddet fra og så lander prisen måske (jeg aner ikke hvad tilskuddet er) på 2500 kr pr barn for forældrene. Er det billigere/dyrere end de offentlige konkurrenter? Osv.

Hvis du fremlagde lidt tal og mere konkrete tanker bag projektet, så kunne du få mere kvalificeret sparring her på amino.

mvh

Christian

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)