Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fyret pr email..

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hej alle...

Jeg er blevet fyret pga for mange sygdage... Dagen efter min 120 sygdag, fik jeg en mail fra firmaets advokat, hvor der stod jeg var fyret med aftrædelse til en vis dato.... :)

Nu er mit spørgsmål...

Må det firma jeg var ansat i udlevere min private emailadr. til deres advokat, uden mit samtykke??

På forhånd tak

Josch

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 21:07
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 9 person

-60 Yes

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 4. Mar 11
Skrevet kl. 21:12

Hej..

Blev sygmeldt pga arbejdsskade.....Og ved det er lovligt at fyre pr mail...... Men det er bare om det er lovligt at firmaet har udleveret min mailadr, til andre uden mit samtykke.....

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Josch, jeg kan ikke hjælpe dig med det juridiske, men spørgsmålet er om ikke dit fokus er det forkerte sted. Prøv lige at give det en uge, så tror jeg du er ligeglad med lige netop udleveringen af en e-mail adresse. 

@Martin, det var da dages mest hjernedøde kommentar, leveret på amino. En undskyldning ville være passende. 

Du aner jo INTET, alt kan være sket, lige fra en arbejdsskade til sygdom, dødsfald og mange andre ting. TÆNK, TÆNK, TAST, TÆNK, TAST = tryk SEND

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt

Hej Josch,

Man plejer nuvel at ofre et brev på en afvikling af et ansættelsesforhold. En advokat er hyret til at arbejde fortroligt i firmaets interesse, og kan ikke se at der skulle være noget forkert i at en Advokat foretager opgaver for et firma, det er vel præcis det en advokat lever af? :)

Email-adresse må være det mindste, alternativ, skulle de sende det per brev, og have din personlige adresse er det bedre? :)

Du kan alternativt kontakte fagforening eller lign, hvis du har det - men tror ikke der er noget at gøre. Det bliver svært at gøre indsigelse imod 120 sygedage, medmindre du har lægensord på at du ikke har kunne arbejde.

Tilmeldt 4. Mar 11
Skrevet kl. 21:19

Hej Jannik

Jeg har også fået brev fra advokaten, dagen efter jeg fik mailen.... Fik endda et alm. brev + der også kom et anbefalet brev..

Jeg gør heller ikke indsigelse mod de 120 dage... og fagforeningen er indblandet..

Det slog mig bare om det VAR lovligt at udlevere en emailadr, uden samtykke...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:28

Hej Josch,

Jeg har lige prøvet at nærlæse vedr. spam - da det ikke er reklame, men et brev til en direkte medarbejder, så kan jeg ikke se hvad der skulle forhindre dem i det.

Og da du har oplyst email-adressen, vil jeg også tro du så automatisk har accepteret at de benytter den til kommunikation. :O

Fra Søborg
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 21:39

Tror sq ikke der er så meget at gøre. Mig bekendt kan man sågar blive fyret via SMS. 

Det professionelle Malerarbejde kræver viden !

Malerfirmaet Nicolaj Larsen

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 21:40
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 5 person

@Boysen & Josch, 

Undskyld siger jeg så, du har jo tydeligvis læst samtlige kommentarer herinde idag - og hvis jeg kom med dagens mest hjernedøde kommentar er undskyldningen skam ikke andet end på sin plads, hvorvidt det kan betragtes som en realitet skal jeg ikke gøre mig klog på.

.. Men grunden til min kommentar skal findes i at spørgsmålet umiddelbart på mig virker som et forsøg på at få flere penge ud af virksomheden, efter at have modtaget løn i 120 dage uden at have leveret en arbejdsindsats.

Sorry, men når det er lovligt at blive fyret over mail, så synes jeg bare det er "flueknepperi" at ville score ekstra monetos på den slags som spørgsmålet nu engang drejer sig om. 

Josch - Det synd for dig du er blevet fyret, ingen tvivl der, måden jeg læste dit indlæg på gav mig bare det indtryk at baggrunden for indlægget var at presse citronen så meget som muligt. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 21:44

Martin :

Sorry, men når det er lovligt at blive fyret over mail, så synes jeg bare det er "flueknepperi" at ville score ekstra monetos på den slags som spørgsmålet nu engang drejer sig om. 

Josch - Det synd for dig du er blevet fyret, ingen tvivl der, måden jeg læste dit indlæg på gav mig bare det indtryk at baggrunden for indlægget var at presse citronen så meget som muligt

Synes du det stadig, eller syntes du det?

Jeg forstår ikke hvordan du kan læse ud af linjerne at han vil "score ekstra monetos"?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)