Jeg har mest for sjov brygget en lille WordPress firmadatabase sammen, og sidder og roder med lidt no follow i forbindelse med linkjuice til "annoncører" på websitet. Jeg vil gerne have at relevante nøgleord bliver ankertekst til det link, der går ind på annoncørens hjemmeside. Det har jeg også kringlet helt fint (se til højre inde på siden): Men website thumbnail og grafikken med pilen peger også ind på annoncørens URL (for brugervenlighedens skyld). Så for ikke at spilde linkjuice, så har jeg sat no-follow på både website thumbnail og grafikken med pilen. Er det den korrekte måde at gribe det an på, hvis jeg vil have max mulig linkjuice ud af det? Som det ses her, så vises no-follow links med rød, og i bunden fremgår linket med nøgleord som ankertekst: |
Du er ude i lidt af en gråzone. Vær opmærksom på at, Google som regel ser skævt til købte links, hvilket man kan sige at du indirekte tilbyder, grundet at man køber sig ind som annoncør, for at få sin virksomhed vist på din hjemmeside, sammen med et dofollow link.
Så sprøgsmålet er nærmere om du skal køre fuld nofollow, frem for at tænke på nofollow sculpting.?
/ Emil