Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Professionsbachelor i international handel og markedsføring

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Kbh. Syd
Tilmeldt 27. Sep 09
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

 

Som i sikkert godt har gættet handler dette indlæg om uddannelsen Professionsbachelor i international handel og markedsføring. Jeg går nemlig med overvejelser om at tage denne uddannelse til sommer efter jeg er færdig med min markedsføringsøkonom uddannelse. 

Er der nogle som har erfaringer med denne uddannelse (positive/negative), hvad enten man har gået på den eller man som arbejdsgiver har ansat en person med denne uddannelse?

 

Venter spændt på nogle gode svar.

Med venlig hilsen Joachim Elmegaard

 

 

Fra Kbh. Syd
Tilmeldt 27. Sep 09
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen, der har nogle erfaringer og dele med mig?

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

hvor vil du tage uddannelsen henne?

Fra Kbh. Syd
Tilmeldt 27. Sep 09
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

På Niels Brock

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Den tag 1,5 år og du står bagefter med en professionsbachelor og ikke en universitetsbachelor. En væsentlig forskel synes jeg, når du skal læse ligeså lang tid. Så vil jeg da heller fortrække en universitetsgrad. Du kan læse en HA-almen på ruc eller CBS på samme tid og dermed være berettiget til en kandidat. Kandidat har du ikke ret til med en professionsbachelor. Umiddelbart mener jeg ikke der noget der taler godt for en professionsbachelor

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville også droppe den og tage en HA Almen istedet.

Du kan jo efterfølgende tage en kandidat der hedder næsten det samme, blot med engelsk undervisning.

Det er desværre ofte sådan at de uddannelser som måske denne og markedsføringsøkonom ikke er så brugbare, da mange med kandidat også står uden job. Men det kommer jo også an på hvor højt man satser :)

Fra Kbh. Syd
Tilmeldt 27. Sep 09
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, i har selvfølgelig ret og jeg deler også denne mening.

Problemet er bare, at der på Ha-almen indgår en del tunge økonomiske/matematiske fag og mine kompetencer ligger primært inden for marketing, organisation, erhvervs jura, og de lidt blødere fag. 

Men det er vel forsøget værd. 

Jeg leder dog stadig nogen som har erfaring med uddannelsen og evt. har gået på den og ved hvad muligheder man har efter man er færdig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ingen, der har erfaring med den, men jeg kender mange, der har fravalgt den. Den er så ny, at der stadig går mange år før erhvervslivet kommer til at kende den. Jeg har selv læst markedsføringsøkonom på Niels Brock og var tæt på at vælge professionsbacherloren, men valgte istedet HA på RUC, som jeg lige har afsluttet. Det er jeg glad for nu, da jeg kan læse cand merc på CBS uden at skulle læse yderligere. Det kan du ikke med den fra Brock. Mht til de tunge fag, var jeg også meget bange for dem. Men på RUC er alt arbejde og eksamener gruppeorienteret. Dvs. man er ikke alene om de tunge fag. Man hjælper hinanden rigtig meget og jeg kom igennem det.

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kan et sprog (tysk, fransk, spansk, kinesisk eller japansk + engelsk) kan du læse BSc in Business Language and Culture (tidl. SPRØK) på cbs. Den har jeg læst og kan varmt anbefale. Herefter kan du vælge mellem mange kandidatgrader, hvis du ønsker at fortsætte. Jeg læste til cand.merc.int, hvilket også kan anbefales. Der er naturligvis økonomifag og fx finansiering, hvor lidt matematik indgår, men det er ikke meget.

Ellers ved jeg at HA findes i mange afskygninger (fx HA kom) og jeg vil tro der findes et par stykker, hvor næsten al matematik er fjernet - du er langt fra den eneste som foretrækker bogstaver fremfor tal ;-)

Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Har man ikke en masse matematik i økonomi og statistik på markedsføringsøkonom?

Hvad giver markedsføringsøkonom merit for på HA almen på RUC fx.?

 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)