Vi er to kvinder, som har et godt og bæredygtigt koncept. Men vi har ingen penge til at starte det op. Hvordan får vi fat i nogle investorer? Hvordan henvender vi os? Er der et mellemled, som vi kan kontakte, der kan finde nogle mulige investorer til os? Det skal lige siges, at vi ikke har råd til at betale dette "mellemled". Kender nogen til, hvordan vi får fat i investorer, som gerne vil investere i bæredygtighed? Tjeck vores hjemmeside www.worldgreen.dk
Jeg har kigget lidt på jeres hjemmeside, men forstår ikke helt hvad det er jeres koncept går ud på? Prøv at tage jeres investorbriller på - hvad får investoren ud af at investere i jer? Samt hvor meget skal der på bordet?
Tak for dit svar. Vi kan desværre ikke røbe for meget af vores ide herinde på Amino eller andre steder. Dette er et råd vi har fra Københavns Erhvervscenter, som løbende giver os rådgivning. For at kunne uddybe vores projekt er folk nødt til at underskrive en hemmeligholdelsesaftale, som vi har fra KE, En investor skal ved et møde selvfølgelig have meget mere at vide. Jeg kan fortælle, at der skal mange penge på bordet. Vi har en forretningsplan og lavet meget research. Men kender du til, hvordan man kontakter en investor? Er det via andre firmaer (og kan de gøres gratis eller med betaling, hvis forretningen giver overskud?) eller er det bare at tage telefonen og ringe til en investor?????
Hvis I søger lidt i gamle idlæg er der mange der minder om jeres og I kan sikkert finde de råd derfra gavnlige.
Umiddelbart tror jeg ikke I kommer nogen vegne når I ikke vil sige mere om projektet, det mindst man "normalt" forlanger er et ca beløb, og så lidt om branche/konceptet. Når I ikke vil ud med det tror jeg ikke I skal regne med så meget, men igen kik i nogen af de andre indlæg.
Jeg har selv kigget efter projekter at investere I herinde, men har ikke fundet noget brugbart, primært fordi folk er så hemmelighedsfulde at de ikke vil sige noget som helst, så det kommer ingen vegne.
Så hvis jeg var jeg ville jeg fortælle lidt om projektet, hvis ikke man kan sige 3 linjer uden ideen er "ødelagt" er det nok for nemt at kopiere alligevel.