Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

link i tabel med menu

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en eller anden metode hvor man kan få et link til at virke i hele tabel feltet i stedet for at man skal klikke på selve teksten.

Jeg mener der er et blog indlæg om det, men jeg kan ikke finde det igen.

Er der nogen der ved hvordan man gør det og hvor blog indlægget ka findes?

Musik til firmafesten, julefrokosten eller din privatfest? Hent gratis tilbud fra musikerne på bandlist.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:11

Lad være med at bruge tabeller til at forme din menu

Du kan nøjes med at lave lister, og så style dem med CSS, det er klart den bedste metode.

Du kan også bare lavet et link og så sætte en klasse på og style den. Begge giver samme resultat og er klart bedre end det at bruge tabeller.

en hurtig søgning på Google gav mig mange resultater.

se fx denne:
http://www.webcredible.co.uk/user-friendly-resources/css/css-navigation-menu.shtml

http://www.cssplay.co.uk/menus/

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 21. Mar 10
Skrevet kl. 12:01

KTJ-Media.dk:

Lad være med at bruge tabeller til at forme din menu

Joee, nu er vi jo nogen for hvem design er et helvede, så vi tager de nemme løsninger og er glade bare det virker og ser nogenlunde ud Big Smile

Men det er nogle super gode sider du har fundet frem med nogle standarder jeg kan bruge som udgangspunkt.

Er havelågen (#) det der binder css op på div taggen? Kan man bruge den sådan at man kan være sikker på at den ikke arver noget fra nogle andre styles?

Musik til firmafesten, julefrokosten eller din privatfest? Hent gratis tilbud fra musikerne på bandlist.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:09

mr.guffe:

Joee, nu er vi jo nogen for hvem design er et helvede, så vi tager de nemme løsninger og er glade bare det virker og ser nogenlunde ud Big Smile

Men det er nogle super gode sider du har fundet frem med nogle standarder jeg kan bruge som udgangspunkt.

De nemme løsninger er sjældent de bedste løsninger :)

mr.guffe:
Er havelågen (#) det der binder css op på div taggen? Kan man bruge den sådan at man kan være sikker på at den ikke arver noget fra nogle andre styles?

# er det der referere til en ID som er tilknyttet fx en div, p, table, ul, li osv osv. ja som du sikkert ved kan man give de fleste tags en ID, og det er så med #id man i CSS og andre sprog bruger til at referere til lige netop det tag med den ID på.

der findes også klasser (class) som så i CSS bliver kaldt med et punktum i stedet for. fx: .klassenavn

som udgangspunkt arver ID'er og klasser fra hinanden, ses fx ved brugen af tekstfarve, skrifttype osv. ville jo også være dumt andet da det vil skabe unødig meget kode hvis hvert et element fx skal have defineret tekstfarve, størrelse, type osv osv.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 21. Mar 10
Skrevet kl. 12:23

KTJ-Media.dk:

som udgangspunkt arver ID'er og klasser fra hinanden, ses fx ved brugen af tekstfarve, skrifttype osv. ville jo også være dumt andet da det vil skabe unødig meget kode hvis hvert et element fx skal have defineret tekstfarve, størrelse, type osv osv.

Det har jeg et problem med. Jeg har lige lavet nyt design på http://filmfilm.dk og der har jeg været nødt til at style ind i tagget for at få den rigtige teksfarve.

Ellers bliver teksten bar grå uanset hvad jeg har skrevet klassen. Det kan ses i højre kolonne (som jeg ikke er færdig med) her: http://www.filmfilm.dk/dvd-listen.asp

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:26

ved ikke lige hvad det er du har et problem med?

Menuen skal jo styles, og det gør du jo ved at bruge css som er skrevet til den menu, og hvis resten så også er lavet ordentligt, ja så får du jo ikke nogen problemer?

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)