Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er QR koder vejen frem?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra esbjerg
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er pt. i praktik, hvor jeg skal skrive min hovedopgave, som er en markedsføringsplan. I den sammenhæng er jeg faldet over QR koden, som jeg efter at have læst en del om syntes er rigtig smart.  Efter min mening er det noget, som min virksomhed skal anvende.

Men hvad er jeres mening til QR koder?

Hilsen Praktikanten

Hvis i ikke kender dem, så kan i læse om dem på http://da.wikipedia.org/wiki/QR_Code

Er QR koder vejen frem?

• Ja (71,4%)
  • Nej (28,6%)
  • Totalt antal stemmer: 14
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 10:50

Thomas Rosenstand har lavet et glimrende blogindlæg + video om emnet.

Det kan du se her.

Jeg mener helt klart, at virksomheder bør bruge dem. Alene af den grund at jeg manisk scanner alt, jeg kan se med min HTC Legend. Embarrassed

Fra Faaborg
Tilmeldt 27. May 09
Indlæg ialt: 163
Fra  VNASOFT Skrevet kl. 11:02

Hej,

Det kort svare er Ja, QR kode er på vej frem.

Om din virksomhed skal anvende til markedsføring eller ej skal vi vurdere ud fra jeres segment.

Efter min mening så gør bruger af QR kun relevant for publikum med et smartphone. Der skal også tilknytte et smartphone app. Grund til der er mange der snak om QR og ser det smart i det nu, kun fordi der findes nogle app der kunne læse det der QR kode, og udfra det kode gøre et eller andet .. så som gå ind på en hjemmeside, send en sms, oprette en kontakt f.eks.

Så alene QR kode kan ikke skaber noget succes, men måde at anvende den på, sammen med koncept, det er den der skabt succes.

my 2 cents :)

Tellip A/S - Tlf. 50 100 444 - nad@tellip.dk

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 11:15

Der manger en "både og" i dit spørgeskema.. Det er et virkemiddel som man er nød til at forholde sig til, og en måde at få off- og online markedsføring til at spille sammen, - men det eneste lyksaggørende tror jeg ikke på, det hverken er eller bliver..

vh/ Ulrik

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 11:16

manger = mangler..

Det gik lidt stærkt...;-)

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 11:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ulrik @ Tryk "Mere" på dit indlæg. Der kan du rette det de første 15 minutter. Wink

Det er rigtigt nok, at der selvfølgeligt er en gylden mellemvej. Det er velsagtens den de fleste virksomheder vælger.

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 12:07

Det er bestemt ikke vejen frem. Det er grimt som bare helv.... og det er rigtig dårlig dømmekraft at benytte det medmindre man er i discountsektoren.

Det er et klassisk eksempel på at tage noget til sig fordi man synes det er "smart teknik" - mere end at fundere over hvad brugerne skal med det.

Kan man "tage et billede" af en QR-kode kunne man jo i princippet også tage et billede af en tekststreamer med xx.dk - og så lyder det pludselig ikke så fancy, vel?

Så kan man komme direkte på hjemmesiden med QR-koden,  - men hvorfor skulle man som forbruger have behov for det? Hvis jeg ser en reklame for noget der er smart, kan jeg da godt huske hvad det er! Når jeg så har tid, bruger jeg søgemaskinen og finder konkurrerende leverandører og den bedste pris. Jeg render da ikke rundt på gaden og ser hjemmesider på min smartphone.

Det er sådan lidt "se min tissemand m/k" at man har en smartphone og fotograferer QR-koder, men når smartphonen bliver nokia 3310 - så vil man kunne se tilbage og finde det en smule latterligt med de QR-koder.

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 15:26

Der vil altid være blandet meninger omkring QR koder, men personligt syntes jeg, at de er super effektive, men det kommer igen an på hvordan man bruger dem.

Et godt eksempel er f.eks. en restaurant, som via en reklame ønsker at give kunden muligheden for at scanne en enkel kode, og derved få direkte placering på telefonens google map, så brugeren nemt og hurtigt kan finde frem til restauranten. Det gælder om at bruge de muligheder vi har med de nye smartphones, som er støt stigende. Ligeledes anvender jeg det personligt på mit visitkort, da det giver mulighed for at scanne mit kort, og få alle de nødvendige oplysninger direkte til en mobil kontaktperson. Det er smart!

Har lavet en informationsside omkring QR codes her, hvor du ligeledes kan lave dine egne koder, via QR code generatoren.

http://qr-coders.dk/qr-codes-mobil-tags.htm

Omregn valuta på farten med denne smarte valutaomregner. Det er helt gratis og virker med live valutakurser.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)