Jeg læser til dagligt økonomi og ved at jeg kommer til at tjene for meget i forhold til SU reglerne, fordi jeg arbejder og handler med værdipapir ved siden af studiet. Derfor vil jeg høre om det er muligt at starte en enkeltmandsvirksomhed hvor jeg sætter kapital ind og handler igennem virksomheden. Hvis jeg så lader overskuddet blive i virksomheden indgår de jo ikke i min personlige indkomst og derved tjener jeg ikke for meget, er dette korrekt forstået? Er det ligeledes rigtigt forstået at hvis jeg vælger virksomhedsordningen, bliver mit overskud beskattet med 25 % hvis det bliver stående i virksomheden? Er der nogen der har erfaring med dette, evt. ting man skal være opmærksomme på? |
Kristian:Derfor vil jeg høre om det er muligt at starte en enkeltmandsvirksomhed hvor jeg sætter kapital ind og handler igennem virksomheden. Hvis jeg så lader overskuddet blive i virksomheden indgår de jo ikke i min personlige indkomst og derved tjener jeg ikke for meget, er dette korrekt forstået?
Korrekt. Det vil være det samme som at foretage et indskud i virksomheden.
Kristian:Er det ligeledes rigtigt forstået at hvis jeg vælger virksomhedsordningen, bliver mit overskud beskattet med 25 % hvis det bliver stående i virksomheden?
Korrekt. Du kan gøre brug af VSO.
Kristian:Er der nogen der har erfaring med dette, evt. ting man skal være opmærksomme på?
Nej. Det er ret simpelt. Du skyder pengene ind, betaler 25 procent af dit overskud i virksomheden. Dette bliver modregnet, når du hæver pengene privat.