Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wow - spam-bøder er høje!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke fordi jeg har tænkt mig at spamme nogen - overhovedet! - men jeg faldt lige tilfældigvis over en artikel om spambøder og kom til at tænke på om det mon er gængs viden herinde, hvilket niveau bøderne ligger på.
Derfor ville jeg lige dele infoen med Jer:

Man betaler 10.000,- som grundbod for at have sendt op til 100 mails. Derefter betaler man så yderligere 100,- pr. mail.

I artiklen var en sportsshop blevet dømt til at betale 50.000,- i bøde for at have sendt 493 mails ud. Den er så lukket nu...

Det skal man nok lige lade være med, hva?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:48

Jeg tror de fleste herinde, er klar over at det er bødeniveauet. Eller det håber jeg i hvert fald.

Derfor bliver jeg også lidt trist, de gange jeg ser at der er nogen der tager lidt let på det. For det er utroligt let at anmelde, og der er sgu nok nogen der synes det er dejligt at kunne for afløb for de frustrationer de har samlet sammen i løbet af dagen eller morgenen, ved lide at få anmeldt en spamsag.

Så har de det lidt bedre, og så kan de gemme brokkeriet hos kassedamen, til dagen efter :o)

Jeg så en anden sag for et par dage siden, hvor bøden sneg sig op i 100.000 kr.

Den største sag jeg har kendskab til, er det tidligere Aircom, der røg op i 400.000 kr. Og det var for at spamme via fax.

Så ja, det er nok en god idé at lade være..

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:54

Brokkebloggeren:

Man betaler 10.000,- som grundbod for at have sendt op til 100 mails. Derefter betaler man så yderligere 100,- pr. mail.

Det kan sikkert godt betale sig alligevel for nogle firmaer at spamme. Hvis deres erfaring siger at de konventere 2000% bedre end ved et almindeligt brev.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15003
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Brokkebloggeren:

Det skal man nok lige lade være med, hva?

Skal man ik generelt bare lade vær med at bryde loven?

Det kan give livstid, hvis man begår et sindsygt mord. Og man kan få en giga bøde, hvis man køre 250 km/t på motorvejen...

Når man ved det er ulovligt, så kender man også risikoen, og den må derfor være indregnet i handlingen... Derfor er det vel op til folk selv eller firmaer, og kalkulere om det er risikoen værd at udføre en handling som f.eks spam...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:10

Ups, det er da godt nok mange penge!

Kunne aldrig drømme om at spamme nogen, men kan så bidrage med en lille sjov historie fra det virkelige liv.

Da jeg udsendte vores første nyhedsbrev fik jeg en smæk sur mail tilbage fra "en dame fra det lette kavaleri" som meget indigneret forklarede mig at hverken hun eller en nogen af de gentlemen hun modtog besøg af på noget tidspunkt havde tilmeldt hendes mail til mit nyhedsbrev. Yderligere fulgte en svada som i utvetydige vendinger gjorde det stjerneklart for mig, at hun mente jeg mindst stod til både tortur og dødsstraf for dette utilgivelige anslag imod hendes mailbox.

Big Smile Jeg var mildest talt med at trille ned at kontorstolen af grin  Big Smile men egentlig var det vel alvorligt nok i fald Damen havde gået skridtet videre i hendes korstog imod mit nyhedsbrev og havde anmeldt mig for at spamme - bare en tanke - for jeg må nok sige jeg stadigvæk storgriner over Damens tiltro til hendes kunders ædle motiver og diskrete omgang med hendes email Big Smile Big Smile Big Smile

Mvh. Lolaty

Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 19:46

WoW. Så skal man nok ikke spam. Tongue Tied

Moon Design - Webdesign og Logo Design Yes

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 18:26

Synes egentlig det er meget retfærdigt! Der er da ikke noget mere irriterende en spam.

Man skal så huske som webshop altid at skrive noget ordenligt og relevant i sit nyhedsbrev og gøre det let for nyhedsbrevslæsseren at afmelde sig igen. Derudover er det selvfølgelig også en god idé ikke at udsende sit nyhedsbrev for ofte, så modtagerne bliver trætte af det. - Men det er selvfølgelig en balancegang :)

Med venlig hilsen

Emil Lykkeskov

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 18:52

Jøsses, "Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy" er da helt galt afmarcheret.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)