Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælger andel af min virksomhed, hvordan griber jeg det an ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen,

Står i en sitatiuon, hvor vi er ved at få en til at købe sig ind. Det er en lidt kompliceret sag, men kort fortalt:

Grunden til vi lader en købe ind, er fordi min partner ikke passer sine opgaver, og ikke laver dem til tiden + der aldrig sker noget innovativt. Det har vi snakket om længere tid, da det er mig der har taget slæbet.

I længere tid har jeg set lidt over skulderen med det mens vi har udviklet siden, men er på et punkt nu hvor konceptet er udviklet, som jeg har stået for og skabt fra bunden. Vi har testet det af og haft stor succes med det. Vi har fat i den lange ende.

Jeg vil dog ikke gå videre med det før der bliver strammet op, da jeg ikke kan klare det "alene", når det går rigtigt igang.

Min firmapartner og jeg er rigtige "ordentlige" over for hinanden, og vi tog snakken forleden, hvor han anerkendte at det slet ikke var optimalt det han leverede og havde leveret i længere tid. Derudover var han ærlig omkring han ikke ville kunne levere det der "skal til" grundet tidspres.

Han har flere gange sagt han ville stramme op, men det er bare aldrig sket. Derfor har jeg givet ham muligheden for at sælge noget af sin andel til en ven han har der rigtigt gerne vil være med og brænder for det. Ellers splitter vi op.

Vi er kommet frem til hans ven skal købe 20 %, og skal supplere op for det manglende arbejde, samt give et frisk "pust" ind i firmaet.

Mit problem, er at det er mig der har designet hjemmesiden med hjælp fra et programmeringsbureau, skaffet domænet lavet alt tekst indhold på siden + artikler photo shop billeder m.m. Skaffet de samarbejdspartner og kontakter vi skulle bruge.

Nu har jeg udviklet det her koncept der har gjort os unikke i branchen og konkurrence dygtige mod de største.

Så føler lidt selvom han køber min partners andel, at det er mit arbejde der bliver købt. Konceptet der er udviklet er noget jeg kun har "kvalifikationer" til at udføre og ikke noget man lige går til.

Selvfølgelig ville det være mest optimalt for mig at gå solo, men kan ikke helt få mig til det, da min firmapartner har mange andre gode værdier, og vi er klassekammerater.

Mine tanker var lidt, at ham der køber sig ind ikke kun skal betale min firmapartner, men også investerer ind i firmaet og komme med nogle forslag med de penge til udvikling af koncept / siden.

Min interesse ligger kun i at udvide firmaet og blive de største, som det ser ud nu har vi alle forudsætninger.

Men hvordan griber vi det her an, og hvordan vi i gøre det ?

Lad os fiktivt sige, at vores firma på nuværende tidspunkt vil kunne sælges til 100.000 kr. for at have noget at forholde sig til.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke lade dig spise af med, at en ny partner alene køber din partners andel.

Den nye partner skal selvfølgelig betale en del af værdien til dig/virksomheden.

Var det iøvrigt ikke en ide at få den oprindelige partner helt ud, så I ikke hænger på ham? Der er vel ikke nogen grund til at han bliver hængene, hvis I begge er enige om han ikke leverer - uanset, hvor flink han er.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)