Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal vi finde os i det her - GLS vi ikke udbetale tilgodehavende

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har brugt GLS til at levere vores mange pakker til kunderne og har brugt dem i ca 18 måneder og i løbet af 2010 blev der lavet en hel del pakkelabels til pakker, som aldrig blev sendt. Det var fejl labels.

Vi bad GLS om at kreditere os for de labels flere gange i løbet af 2010, men de ville ikke og påstod at de ikke kunne generere en liste med de pakker som ikke er skannet ind. Vi fik at vide at vi måtte selv sætte os og lave den liste og sende det til dem.

Det har vi så gjort her i starten af 2011 og sendt listen til GLS og bedt om at få dem krediteret.

Det  drejer sig om ca 40-50 pakker som vi har betalt for, men de er aldrig blevet kørt med.

Nu har vi så fået afvisning på afvisning fra GLS som nægter at kreditere beløbet.

Skal vi finde os i det?

Hvis nej, hvad kan vi gøre? Og hvordan griber vi det klogest an?

Jeg er personligt rimelig skuffet over det og har lidt svært ved at bevare min ellers venlige tone. Også fordi vi har faktisk været rimelig large med dem i forhold til de mange fejl de har lavet gennem tiden. Jeg har indtil videre skrevet at vi ophører samarbejdet ultimo april, men vi har ikke nogen ny leverandør på plads. Kan nogen herinde eventuelt anbefale os et nyt fragtfirma?

Michael Hjulskov

2211 6322

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15089
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:42

Kontakt en advokat, og lad ham køre sagen...

GLS kan selvfølgelig ik opkræve penge for ydelser, som de aldrig har leveret... Og den med at de ik kan trække tallene ud af deres system, det er da verdens mest latterlige undskyldning.
Hvis det er tilfældet, så lever de da i fortiden, og så burde de overveje at forny deres IT system bare til noget der ligner 2005 standard!

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 19:18

Det er helt klart ikke noget du skal finde dig i! Og du skal helt klart også have dine penge igen. Jeg ville også kontakte en advokat og hører personen nærmere ad!

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 19:29

Jeg vil under ingen omstændigheder tage GLS i forsvar, men jeg synes godt nok at 40 - 50 labels i har printet, uden at slette dem efterfølgende er mange. Det ligner sjusk eller ligegyldighed. Men det er der sikkert en god forklaring på :o)

Men det kan selvfølgelig ikke undskylde, at de ikke gider at hjælpe jer med at få det i orden. Selvfølgelig kan de se hvilke labels i har printet, og hvilke der er registreret modtaget i deres system.

Med hvilken begrundelse afviser de at kreditere beløbet?

Jeg kan sagtens anbefale et alternativ, men det kommer jo an på hvad du har lyst til at betale..

Vi skiftede tilbage til Post danmark, efter alt for mange problemer med GLS, og det kører 100 % gnidningsløst. Men det koster også en lille smule mere pr. pakke. For nogen - deriblandt os - opvejes det af den tid vi sparer på at ringe til GLS for at finde ud af hvor vores kunders pakker er, og det imagetab vi lider, når vi igen og igen svigter i leveringen.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 19:43

Michael:

Vi har brugt GLS til at levere vores mange pakker til kunderne og har brugt dem i ca 18 måneder og i løbet af 2010 blev der lavet en hel del pakkelabels til pakker, som aldrig blev sendt. Det var fejl labels.

Vi har også en gang imellem en kunde som afbestiller en vare efter vi har lavet en GLS label. Vi har forespurgt GLS flere gange om de fakturerer efter hvor mange labels vi laver eller efter hvor mange pakker vi faktisk afsender, og hver gang har de svaret at det er indscanningen som er gældende for antallet.

Men nu siger du noget andet...

Jeg må hellere lige få checket om vi også bliver ramt at for høj fakturering på denne måde.

Ellers har vi været meget glade for GLS i det år vi har brugt dem. Vi har haft nul forsvundne pakker, 1 smadret pakker og meget få forsinkelser. De eneste lille problem er at vi en gang imellem får pakker retur som chauføren ikke har gidet aflevere eller anmelde. Så ligger pakken på GLS lageret i en uges tid og så får vi den tilbage, og adspurgt siger kunderne at de aldrig har fået en anmeldelse.

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:30

Vi er stadig ikke blevet krediteret af GLS og kigger derfor efter ny leverandør.

Til Jer som benytter GLS og har gjort det i et stykke tid
NEJ GLS fakturerer ikke kun dem som er scannet, men alle pakkenumre som du har lavet, inkl dem som fejlede pga dårlig internetforbindelse og dem som du bare glemte at printe ud. TJEK JERES PAKKENUMRE OG HVIS I HAR PENGE TILGODE SÅ SKRIV HERINDE

GLS har sagt til mig at de begynder med "kun at fakturere de scannede pakker" her i foråret på et tidspunkt, men hvornår præcist det ved jeg ikke. De startede med at udtrykke at det ville begynde 1. januar, men det blev så vist udsat og jeg ved ikke om de er startet.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:26

Nu ser det ud til at ske noget, endeligt...

Efter samtale med en fra Sales Service ved GLS, så har min kollega åbenbart fået dem talt til fornuft. Så nu får vi muligvis krediteret.

Jeg skal nok skrive herinde når det er endelig bekræftet.

Faktisk lidt sjovt at det lige sker nu, for jeg snakkede med en advokat i går og aftalte at han skulle sende dem en lille hilsen. Men det kan da være at vi kan undgå det lille nummer :)

Skønt når folk kommer til fornuft, men bare lidt ærgerligt at man skal kæmpe så meget for så lidt.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)