Hej Martin Det var en super aften du holdte i Esbjerg, omkring Innovation! Tommel fingeren op fra min side. Jeg synes, at du kom med nogle utrolige gode forklaringer, som kan være en god øjen åbner.
Du blev på et tidspunkt spurgt om, hvordan man tackler situationen med at holde fokus på sine arbejdsopgaver, når man hele tiden bliver forstyrret af sin mail boks, når der kommer nye beskeder.
Undervejs hjem i bilen kom jeg til, at tænke på noget som jeg har hørt om i min ledelses uddannelse. Nemlig omkring konceptet "Zero Inbox" som går ud på, at man slår automatisk nye mail pop op fra (som du også selv havde gjort det), så man ikke hele tiden bliver forstyret af dette. Udover dette, så gælder det om at få skabt sig noget struktur. Eksempelvis når man møder om morgen på arbejde, så bruger man den første halve til hele time på at få gennemlæst mailene, og svaret på dem - altså så vidt muligt hele tiden at holde sin mail inbox tom. Det samme gør man så om eftermiddagen! Dette kan selvfølgelig ikke lade sig gøre indenfor alle branche, men indenfor en stor del, vil dette kunne være en mulighed, så man ikke føler sig stresset, og man vil kunne være mere effekttiv-kreativ Prøv at søg på Youtube efter: Zero inbox - der ligger en hel del video omkring dette, som forklare konceptet helt ud.
Fortsat god aften
Med venlig hilsen Mickey |
Enig. Martin kan finde ud af at sparke røv! Kanon godt foredrag i aftes!
Omkring "Zero Inbox"-princippet, så læs dette indlæg på lifehacker.com. Det har hjulpet mig en del :)