Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Martin Thorborg - Innovations aften i Esbjerg

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin

Det var en super aften du holdte i Esbjerg, omkring Innovation!

Tommel fingeren op fra min side.

Jeg synes, at du kom med nogle utrolige gode forklaringer, som kan være en god øjen åbner.

Du blev på et tidspunkt spurgt om, hvordan man tackler situationen med at holde fokus på sine arbejdsopgaver, når man hele tiden bliver forstyrret af sin mail boks, når der kommer nye beskeder.

Undervejs hjem i bilen kom jeg til, at tænke på noget som jeg har hørt om i min ledelses uddannelse.

Nemlig omkring konceptet "Zero Inbox" som går ud på, at man slår automatisk nye mail pop op fra (som du også selv havde gjort det), så man ikke hele tiden bliver forstyret af dette.

Udover dette, så gælder det om at få skabt sig noget struktur. Eksempelvis når man møder om morgen på arbejde, så bruger man den første halve til hele time på at få gennemlæst mailene, og svaret på dem - altså så vidt muligt hele tiden at holde sin mail inbox tom. Det samme gør man så om eftermiddagen!

Dette kan selvfølgelig ikke lade sig gøre indenfor alle branche, men indenfor en stor del, vil dette kunne være en mulighed, så man ikke føler sig stresset, og man vil kunne være mere effekttiv-kreativ

Prøv at søg på Youtube efter: Zero inbox - der ligger en hel del video omkring dette, som forklare konceptet helt ud.

Fortsat god aften

Med venlig hilsen

Mickey

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 21:39

Enig. Martin kan finde ud af at sparke røv! Kanon godt foredrag i aftes!

Omkring "Zero Inbox"-princippet, så læs dette indlæg på lifehacker.com. Det har hjulpet mig en del :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 171
Fra  maila Skrevet kl. 21:58

Ja, det var ikke helt dum at høre ham sæl' gi den gas. Vi var vidt omkring, lige fra amerikanske forsikringsselskaber til at ville give en fra publikum et BJ... Surprise

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:41

Tusind tak for info og ros!
Det der er så irriterende er, at jeg bare ikke kan genkende jer fra de små billeder.
Øv hvor er det nederen!
Men dejligt at i kom og var glade, der var en rigtig god stemning i salen!

De bedste hilsner

Martin

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:06

Var også ude og høre Martin hertil aften... damn en masse motivation, der gør det umuligt at sove :)

Tillykke med vægttabet på 10 kg. Martin, jeg er selv sprunget på et..., ja lidt større væddemål, med et marathon til September + vægttab, 11 kilo væk og en masse løbeture er overstået den første måned :)

Sjovt det du nævnte med at gøre de ting man ikke kan lide. Trods jeg hader løb, (og har altid gjort det), er det så små begyndt at indhente mig.... det er lidt en ny verden der åbner sig, og man begynder sgu at glæde sig til den næste løbetur :)

Tak for en masse lærdom, det er sgu fedt at kunne gå fra et 2 timers arrangement, med masser af ideer, viden og energi!

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 08:26

Hej Martin

Det var fedt at hilse på dig igen, og det var super fedt at høre dit foredrag, jeg får sgu altid ekstra motivation af dine foredrag (og dit talkshow).

Det var jo mig, der stillede det spørgsmål, som @mprof følger op på her ;) og det var rigtig gode og praktiske svar jeg fik tilbage (og tak @mprof for tippet om Zero Inbox).

Når du læser dette er:

• Min TweetDeck gjort silent og
  • det samme gælder min Thunderbird mail klient

Jeg har også fundet ægge-uret ude i køkkenet og sætter den nu på:

• 1:15 timers programmering => BEEP
  • 0:15 min bloglæsning => BEEP
  • 0:30 min mail + Twitter => BEEP
  • .... BEEP :)

Det tror jeg virker på mig, og som du nævnte, så starter det ikke imorgen men NU!

Jeg tror iøvrigt, at der er RIGTIG mange, der har det samme problem som jeg med konstant at blive forstyrret af Twitter, mail, tlf. etc., og man mister sin koncentration og bliver mindre effektiv. Dit svar nåede ud til tilhørerne igår og dem der læser denne tråd. Men jeg synes det er guldkorn som burde komme ud til mange flere. Så hermed en opfordring til at lave et afsnit til Thorborgs Talkshow om dette emne og i et talkshow kan du måske komme med flere detaljer og eksempler end den tid du havde til at svare ved foredraget i Esbjerg igår.

Venlig hilsen

Grosen

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:42

Boysen:

Var også ude og høre Martin hertil aften... damn en masse motivation, der gør det umuligt at sove :)

Tillykke med vægttabet på 10 kg. Martin, jeg er selv sprunget på et..., ja lidt større væddemål, med et marathon til September + vægttab, 11 kilo væk og en masse løbeture er overstået den første måned :)

Sjovt det du nævnte med at gøre de ting man ikke kan lide. Trods jeg hader løb, (og har altid gjort det), er det så små begyndt at indhente mig.... det er lidt en ny verden der åbner sig, og man begynder sgu at glæde sig til den næste løbetur :)

Tak for en masse lærdom, det er sgu fedt at kunne gå fra et 2 timers arrangement, med masser af ideer, viden og energi!

Jeg syntes nok jeg så dig i salen, du skulle da lige have hilst på :-)
Held og lykke med løbet, pas på at du ikke kommer for hurtigt igang og får skader!

De bedste hilsner

Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:46

Grosen Friis:

Hej Martin

Det var fedt at hilse på dig igen, og det var super fedt at høre dit foredrag, jeg får sgu altid ekstra motivation af dine foredrag (og dit talkshow).

Det var jo mig, der stillede det spørgsmål, som @mprof følger op på her ;) og det var rigtig gode og praktiske svar jeg fik tilbage (og tak @mprof for tippet om Zero Inbox).

Når du læser dette er:

• Min TweetDeck gjort silent og
  • det samme gælder min Thunderbird mail klient

Det tror jeg virker på mig, og som du nævnte, så starter det ikke imorgen men NU!

Jeg tror iøvrigt, at der er RIGTIG mange, der har det samme problem som jeg med konstant at blive forstyrret af Twitter, mail, tlf. etc., og man mister sin koncentration og bliver mindre effektiv. Dit svar nåede ud til tilhørerne igår og dem der læser denne tråd. Men jeg synes det er guldkorn som burde komme ud til mange flere. Så hermed en opfordring til at lave et afsnit til Thorborgs Talkshow om dette emne og i et talkshow kan du måske komme med flere detaljer og eksempler end den tid du havde til at svare ved foredraget i Esbjerg igår.

Venlig hilsen

Grosen

Grosen, godt at hilse på dig igen :-)
Jeg har faktisk lavet et Talkshow hvor jeg snakker lidt om det:
http://thorborg.tv/stress-af.html

Men vinklen er en lidt anden, men samme budskab.
Godt at se du har det godt :-)

De bedste hilsner

Martin

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 11:03

Jeg syndes både den i Fredrikshavn og Esbjerg var givene, super enagi du læger for dagen og jeg må inrømme, at jeg bliver smittede.
Tak for opladningen.

Den historie med den sovene politi hjerne, kan jeg godt genkende fra mig selv Smile

Fra Esbjerg
Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 171
Fra  maila Skrevet kl. 11:06

Grosen Friis:

Hej Grosen

Du skulle prøve at hente pomodairo - jeg bruger det selv og det er super effektivt. Læs lidt om Pomodoro Technique her.

Vupti, der gik de 25 min. Back 2 work Wink

Kennet

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)