Jeg har skiftet bank og i den forbindelse tænker jeg på at få oprettet nogle nye konti til mit firma. Dog er jeg i tvivl om hvordan det ville være nemmest og mest overskueligt..
Hvorfor ikke bare have kun en konto til moms, hvor indgående moms bliver tilføjet fra din disponibel konto og udgående moms trukket tilbage til din disponibel konto.
På den måde har du ikke penge stående på andre konties, som alligevel skal tilbage på den disponible konto på et senere tidspunkt :)
Jeg har skiftet bank og i den forbindelse tænker jeg på at få oprettet nogle nye konti til mit firma. Dog er jeg i tvivl om hvordan det ville være nemmest og mest overskueligt..
Jeg tænker.. 3 konti..
1. Disponibel 2. Indgående moms 3. Udgående moms
Er det fjollet med en indgående momskonto?
Tak på forhånd..
forklar venligst hvordan moms du har betalt kan havne på en konto i din bank?
Søren : De havner der i den forbindelse med at jeg ikke betaler moms hver måned.. men kvartals.. og egentlig var det bare for at få overblik .. så når jeg fik en indtægt ville jeg smide den moms over på en seperat konto så der var overblik.. Så det er den ikke-betalte- moms
Det kan godt være jeg skyder mig i foden og det er dobbeltarbejde? ..
Bogfører du selv? - for det du så kan gøre er jo bare at bogføre på plads løbende. så du hele tiden kan se hvad du skylder i moms. Så kan du jo ret hurtigt se hvor meget der er tilbage på kontoen efter moms.
Hvis du har en til at bogføre for dig, kan du få vedkommende til at gøre det mere jævnligt så du heletiden er rimelig opdateret hvad angår moms.
Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere
Kort sagt, jeg ville bare have et konto til indkomst, en til moms hvor jeg sætter penge af når folk betaler mine regninger og modsat køber jeg noget større kan jeg så frigive beløbet. Derudover har jeg en konto til skat, hvor jeg hensætter 50% af det jeg hæver - fra den konto betaler jeg min forskudsskat, men samtidig, når/hvis jeg forhåbenligt tjener mere end forventet - så har jeg allerede sat pengene til side, når det er tid til at betale restskab i december :)
Håber det giver mening :)
PS: Det er bestemt ikke fjollet! Det er en kæmpe fordel for at give Dig overblik over hverdagens økonomiske situation :)