Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattekoks - får intet fradrag

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Har siden september haft lidt problemer med korrekt udbetaling af min SU. Jeg får udbetalt lige over 3.000 kr., satsen før skat er 5.487 kr., og har i den forbindelse udregnet min trækprocent til 63 procent.

Min trækprocent er dog, ifølge min forskudsopgørelse, 37 procent over hele linjen. Har ingen restancer hos SKAT, har ikke tjent for meget, og betaler både B-skat og AM-bidrag til tiden.

Jeg er kommet frem til, at det skyldes, at mit fradrag er 0 kr. Jeg forstår ikke hvorfor det er sådan, og jeg forstår ikke hvorfor, at jeg ikke kan ændre det.

Det er som sagt siden september, at jeg har haft 0 kr. i fradrag, og som sådan betalt ca. 6.000 kr. for meget i skat. 

Er der nogen her der kan regne ud, hvad problemet er? Jeg kan ikke komme igennem til SKAT på telefonen.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 45
Fra  TR - Tømrer/Snedker Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Har selv lige været i samme situation i forrige uge, hvor jeg opdagede at jeg ikke havde noget fradrag.

Grunden til det, er at jeg er forskudsregistreret med et overskud i virksomheden, hvorfor jeg så ikke har noget fradrag fra mit job som ansat, og i mit firma, kun betaler AM-bidrag, regnet ud fra overskuddet. Skattebetalingen i firmaet bliver betalt anderledes

 

Thomas

Tømrer/snedker virksomhed der deltager i dit byggeri

TR - Tømrer/Snedker

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan desværre ike svare på hvorfor.

Men jeg har også et fradrag på 0,- hvis jeg går ind på min forskudsopgørelse ser alt normalt ud. Renter på huset, fagforening alt står som det skal. Dog hænger det ikke helt sammen med oplysningern e-indkomst kommer frem med. Nemlig 0 kr. i fradrag. Hmm meget mærkeligt.

Jeg har haft det siden 1. januar 2011 og prøver stadig at finde ud af hvorfor.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rabech:

Hejsa.

Har selv lige været i samme situation i forrige uge, hvor jeg opdagede at jeg ikke havde noget fradrag.

Grunden til det, er at jeg er forskudsregistreret med et overskud i virksomheden, hvorfor jeg så ikke har noget fradrag fra mit job som ansat, og i mit firma, kun betaler AM-bidrag, regnet ud fra overskuddet. Skattebetalingen i firmaet bliver betalt anderledes

 

Thomas

Jeg er også forskudsregistreret med et overskud. Men kan det være rimeligt, at jeg så skal betale 63 procent skat af min SU? Så vil jeg næsten hellere droppe den helt, for jeg kan ikke helt se rimeligheden i det.

Jeg kan bare stadig ikke forstå hvorfor jeg skal betale 63 procent skat, når min trækprocent, som beregnet ud fra mine indtægter, kun er på 37 procent? Det virker da absurd, at jeg skal straffes på den måde, fordi jeg er selvstændig og ikke lønmodtager.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Camilla Grønberg:

Jeg kan desværre ike svare på hvorfor.

Men jeg har også et fradrag på 0,- hvis jeg går ind på min forskudsopgørelse ser alt normalt ud. Renter på huset, fagforening alt står som det skal. Dog hænger det ikke helt sammen med oplysningern e-indkomst kommer frem med. Nemlig 0 kr. i fradrag. Hmm meget mærkeligt.

Jeg har haft det siden 1. januar 2011 og prøver stadig at finde ud af hvorfor.

Det er altså virkelig mærkeligt, det er. Forstår godt din frustration, men det kan være du skal holde øje med denne tråd. Satser på der kommer en Amino, som kan kaste lys over situationen.

Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 45
Fra  TR - Tømrer/Snedker Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den med de 63% i stedet for de 37%, forstår jeg heller ikke helt.

Jeg var selv registreret med 42%, og det var også hvad der blev trukket. Jeg havde en dialog med lønkontoret hvor jeg er ansat. De forklarede mig lidt om situationen. Måsk du kan tale lidt med dit "lønkontor", altså SU-styrelsen. Syntes de plejer at være til at tale medConfused

Tømrer/snedker virksomhed der deltager i dit byggeri

TR - Tømrer/Snedker

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej alle

I forbindelse med forskudsregistreringen hos SKAT, så vil der ved et overskud af virksomhed blive beregnet en tilsvarende skat af dette overskud.

Hvis man samtidig har lønindkomst eller som nogle af jer, SU, så vil den beregnede skat af virksomheden blive omregnet til en forhøjet trækprocent på jeres skattekort samt nedsættelse af eventuelle fradrag.

Dette er administrativt den letteste løsning, idet den samlede skat for året herved afregnes i forbindelse med lønudbetalingen, således der ikke opkræves B-skat m.v.

Eksempelvis vil I ved en forskudsregistrering af virksomhed på kr. 0, kunne få et helt almindeligt skattekort med den "lave" trækprocent og fradrag.

Konklusionen på den "høje" trækprocent er derfor, at der ved årets udgang også er betalt skat for den forskudsregistrerede virksomhedsindkomst.

På www.skat.dk kan I selv prøve at simulere de forskellige scenarier under "Beregn skatten 2011".

Hilsen

Tonny

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rabech:

Den med de 63% i stedet for de 37%, forstår jeg heller ikke helt.

Jeg var selv registreret med 42%, og det var også hvad der blev trukket. Jeg havde en dialog med lønkontoret hvor jeg er ansat. De forklarede mig lidt om situationen. Måsk du kan tale lidt med dit "lønkontor", altså SU-styrelsen. Syntes de plejer at være til at tale medConfused

Jeg ser om jeg kan komme i kontakt med dem. Tak for hjælpen - det gælder for øvrigt også jer andre.

 

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Hej alle

I forbindelse med forskudsregistreringen hos SKAT, så vil der ved et overskud af virksomhed blive beregnet en tilsvarende skat af dette overskud.

Hvis man samtidig har lønindkomst eller som nogle af jer, SU, så vil den beregnede skat af virksomheden blive omregnet til en forhøjet trækprocent på jeres skattekort samt nedsættelse af eventuelle fradrag.

Dette er administrativt den letteste løsning, idet den samlede skat for året herved afregnes i forbindelse med lønudbetalingen, således der ikke opkræves B-skat m.v.

Eksempelvis vil I ved en forskudsregistrering af virksomhed på kr. 0, kunne få et helt almindeligt skattekort med den "lave" trækprocent og fradrag.

Konklusionen på den "høje" trækprocent er derfor, at der ved årets udgang også er betalt skat for den forskudsregistrerede virksomhedsindkomst.

På www.skat.dk kan I selv prøve at simulere de forskellige scenarier under "Beregn skatten 2011".

Hilsen

Tonny

Tak for svaret. Men hvad er løsningen så? Det letteste er vel, at jeg beder dem trække SU'en over min B-indkomst, da jeg jo i forvejen betaler skat af denne vej - eller hvad? Skal lige være sikker på, at jeg forstår dit indlæg.

Er der nogen måde hvorpå, jeg kan komme til at betale de 37 procent, som jeg ifølge mine trækprocenter skal? Jeg forstår stadigvæk ikke, hvorfor jeg skal betale 63 procent, når jeg ikke tjener mere end det jeg må ifølge styrelsens egne retningslinjer

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)