Martin Tygsen: Nej jeg undlod at svare på dit MLM-spørgsmål, da det ikke hører hjemme i denne kategori her. Hvis du har oprigtig interesse i at vide det, så skriv en PM til mig og du skal få svar. Vil ikke støje unødigt i forummet, ej heller spamme med ligegyldig reklame, som ikke indeholder "et særligt godt tilbud"...
Cygnet: Jeg kan så let som ingenting mærke den dårlige stemning i denne debat. Ligesom jeg tydeligt mærker en generelt negativ stemning overfor affiliatelinks.
Jeg kan også se, i mit backoffice på Dubli, at mange har benyttet sig af tilbuddet. Dermed MÅ der være nogle her på amino, som netop godt kunne have glæde af, at få afsat deres produkter via en portal og som gerne ville have 745,- kroner til brug for salgsfremmende ydelser. Netop pga. den dårlige stemning bliver jeg ved med at besvare kommentarer, da jeg er af den overbevisning, at dine holdninger ikke er bedre end mine - eller omvendt, og at man netop på et godt forum som Amino skal være åben overfor mange forskellige synspunkter.
Derfor: Enten er alle former for erhvervsmæssig markedsføring tilladt - eller også er det forbudt. Man kan ikke forbyde form og tillade en anden.
Da Amino har en kategori "Et godt tilbud", så må man antage, at det er her man smider sin reklame for varer og tjenester - uanset markedsføringmetode.
Hvis man som bruger ikke ønsker gode tilbud, hvad er så smartest - at læse tråde i kategorien "Gode tilbud" eller at holde næsen fra den?
Jo, det kan man sagtens, og det er lige præcis det som man gør i de fleste ordenlige debatter. Som de fleste af os er enige om, er der en kæmpe forskel på affiliate links og andre links. At du ikke vil acceptere dette ændre altså ikke på holdingen til det.
Affiliate links ødelægger debatten, og det er den jeg synes vi skal have fokus på. Al den støj som affiliate links skaber spærre for bedre diskussioner, og derfor dur det ikke at sige at alle skal have lov og der skal være plads til alt osv. Nogle ting fylder simpelthen SÅ meget, at det kvæler alt andet. Og så må det vige for mangfoldighedens skyld.
Jeg synes nu ikke affiliate tilbud gør nogen større skade i debatten "Jeg har et godt tilbud til dig". Og slet ikke dette, da det jo var et godt tilbud - selvfølgelig forudsat at man kunne bruge til noget ;-) Det kunne jeg. Faktisk det første tilbud i kategorien, som jeg har benyttet mig af.
Nu må vi så se om der kommer nogen penge ind på kontoen. Hvornår kan man forvente at det sker, Henrik?
I øvrigt synes jeg at der er mange almindelige tilbud i denne debat der ikke give nogen Amino-rabat, så hvorfor hidse sig op over dette affiliate tilbud? Tror I ikke at folk i dette forum selv er i stand til at bedømme tilbudets værdi?
Det er rart at høre, at ikke alle er negative herinde, når man poster noget, som ikke lige falder indenfor deres eget interesseområde.
Dubli overfører de 100 Euro til din brugeraccount helt automatisk. Hvornår det sker kan jeg ikke svare på, men jeg tror det bliver lige omkring den 5. marts. Jeg ved, at selv om der sidder ca. 40 medarbejdere i supporten i Berlin, så er der en meget stor arbejdsbyrde for tiden.
Alene i går den 1. marts blev der solgt ca. 400 nye shops på Dubli, hvilket er ekstremt meget.
Så mit råd er at du enten væbner dig med lidt tålmodighed eller skriver en forespørgsel til support (at) dubli.com. :-)